Výsledkem je třeba Maso od řezníka nebo další jména, která připomenou český původ výrobku.
„Chceme, aby název přilákal spotřebitele a byl srozumitelný,“ vysvětluje David Kolář, tiskový mluvčí diskontu Plus, který již brzy představí řadu vlastních výrobků s netradičními názvy.
Obchodníci věří, že kombinace výhodné ceny a lepšího názvu zvýší podíl prodaných privátních značek. Česko totiž se sedmadvaceti procenty zaostává za západní Evropou.
Tesco letákyNavštěvujete rádi prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz. |
Řetězce přidávají denně nové značky
„Na trhu je ale potenciál pro růst. Podíl privátních značek zde proto podle našich předpovědí v dalších letech výrazně vzroste,“ potvrdila pro HN Judith Wilmink z Asociace výrobků pod privátní značkou.
Například v Německu zabírají vlastní značky devětatřicet procent regálů, ve Velké Británii dokonce čtyřicet tři procent.
Další růst podporují i samotné řetězce, které přidávají denně nové a nové vlastní značky. „V tuto chvíli máme třináct procent vlastních značek a tento podíl roste. Neustále uvádíme nové a nové výrobky,“ potvrzuje Jana Matoušková ze společnosti Tesco Stores.
Obchodníci nabízejí i napodobeniny
Když řetězce s vlastními značkami začínaly, nabízely v nich převážně zboží nižší kvality, ale za nízkou cenu. Dnes se cenová laťka posunula o řád výš. Obchodníci spolupracují s výrobci zvučných jmen a často nabízejí i napodobeniny značkových výrobků a vlastní prémiové řady.
Například Tesco má své výrobky rozděleny do tří kategorií - ty nejlevnější pod názvem Výhodný nákup, Standard a nejluxusnější řadu Finest. Sem spadají převážně dražší vína.
Obchodníci také stále častěji uvádějí vlastní výrobky s označením Bio. „Na příští rok připravujeme dvě řady vlastních značek. Jednou bude Bio, druhou Excelenc,“ uvedl Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která provozuje hypermarkety a supermarkety Albert.