Šampionát se po dlouhých letech hraje v Česku. A národní tým v druhém nejpopulárnějším sportu to chce dotáhnout hodně daleko.
"Dělali jsme si první výpočty a vychází nám, že za reklamu, která bude mít něco společného se šampionátem, zaplatí firmy zhruba jednu miliardu korun," říká Štěpán Wolde z firmy ARBOmedia.
Více než polovinu z celkového balíku dostanou televize, a nejen ta veřejnoprávní, která má hokej vysílat. "I noviny budou v kurzu a platí u nich, že inzerce v souvislosti s hokejem bude mít delší trvání. Čekám, že noviny a časopisy získají 300 až 350 milionů korun," říkáWolde.
Česká televize, která bude mistrovství vysílat, má podle obchodního ředitele Martina Švehly již nyní vyprodány všechny reklamní časy v době hokejových utkání a inkasuje za ně o něco vyšší částky než obvykle.
"Snažíme se ale vydělávat i jinak, než samotnou reklamou. Budeme například mít tipovací soutěže na výsledky zápasů prostřednictvím zpráv SMS," uvedl Švehla. Zatímco v předchozích letech se s hokejem prezentovali hlavně sponzoři hokejového svazu z řad domácích firem, letos už hokejové reklamy rozjeli i výrobci potravin či Coca-Cola.
Vůbec poprvé se na hokej vrhl i výrobce pracích prášků Henkel, který je partnerem reprezentace. Firmy, které hokej využijí, však často přiškrtí jinou formu reklamy a celkově reklamní trh díky mistrovství podle Woldeho tolik nenaroste.
Tak se bude chovat například tradiční partner hokejového svazu, elektrárenská firma ČEZ. "V souvislosti s hokejem budeme mít reklamu za několik milionů korun, ale naše celkové reklamní výdaje se nemění," říká mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.