horká linka

Dotazy čtenářů se velmi často týkají výběru a testování výrobků a toho, jakým způsobem je zajištěna objektivita testování. Konkrétní značky výrobků, které se budou testovat, vybírají redaktoři na základě mnoha kritérií, která se u různých druhů zboží liší. Vždy je důležité, aby byl výrobek zařazený do testu k dostání v obchodech a vybrané zboží bylo vzájemně srovnatelné. O výběru často rozhoduje oblíbenost určité značky, frekvence jejího nákupu nebo také cena. Tyto údaje redakce MF DNES zjišťuje z oficiálních průzkumů vybraných agentur, vlastními průzkumy v obchodech, formou anket mezi čtenáři nebo anonymně u prodejců. Vybrané výrobky nakupují redaktoři sami. Zboží, které nabídnou prodejci či výrobci k otestování, redakce odmítá. Odborná měření a laboratorní zkoušky probíhají v nezávislých zkušebnách. V některých případech pracovníci zkušeben ani nevědí, jaké značky výrobků testují, neboť nemají k dispozici originální obaly. Veškeré náklady na nákup a testování hradí redakce z vlastního rozpočtu. Protože některé testy nelze provést v tuzemsku, přebírá redakce některé články od zahraničních časopisů, které vydávají tamní nezávislá spotřebitelská sdružení. Výsledky každého testu se dozvídají nejen čtenáři, ale také prodejci a výrobci teprve v den, kdy vychází MF DNES s přílohou TEST.