horká linka

Jakub Rychlý z Prahy si přečetl v právní poradně o případu zákazníka (MF DNES 10. ledna 2001), který reklamoval holicí strojek a v servisní opravně mu dali na nový materiál půlroční záruku.
Jakub Rychlý z Prahy si přečetl v právní poradně o případu zákazníka (MF DNES 10. ledna 2001), který reklamoval holicí strojek a v servisní opravně mu dali na nový materiál půlroční záruku. Na provedenou opravu byla záruka tři měsíce. Protože sám prodává a opravuje pračky, zajímalo jej, zda při reklamaci musí svým zákazníkům zaplatit jejich výdaje na cestu do prodejny. Jestliže má výrobek skutečně vadu, kterou zákazník reklamuje v záruční době, a reklamace je tudíž oprávněná, má také nárok na náhradu všech výdajů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací. Mohou to být náklady na přepravu výrobku nebo jízdu zákazníka do opravny či prodejny, ale také například poštovné. To bývá běžné zejména při reklamaci zboží od zásilkových firem. Musí však jít o nutné náklady. Pokud někdo poveze reklamovat televizor do blízké prodejny, ale nejdříve s autem objede celé město, aby si vyřídil jiné věci, patrně s žádostí o proplacení deseti litrů benzinu nepochodí.