horká linka

"Ve vaší poradně pro spotřebitele ze dne 14. února píšete, že záruční doba není pro prodejce závazná a může si ji upravit.
"Ve vaší poradně pro spotřebitele ze dne 14. února píšete, že záruční doba není pro prodejce závazná a může si ji upravit. Tomu nerozumím, protože jsem byl vždy přesvědčen, že délku záruční doby stanovuje vždy výrobce," napsal do redakce Vlastimil Podéšť ze Zlína. Záruční doba, kterou uvádějí výrobci v dokumentech k výrobkům, není skutečně pro prodejce závazná. Mohou ji tedy prodloužit nebo i zkrátit. Musí však přitom respektovat to, co určuje zákon. Ten u většiny výrobků stanoví minimální záruční dobu šest měsíců. Pokud by tedy v některém obchodě zákazníkům tvrdili, že za zboží u nich prodávané ručí jen tři měsíce, neměli by pravdu a zákazníci by samozřejmě mohli vady reklamovat během celé půlroční záruční doby dané zákonem. Poskytují-li naopak v prodejně delší než půlroční záruku, musí její délku a podmínky vyznačit v záručním listě.