Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, Škoda nadále roste

  10:38aktualizováno  13:02
Německý automobilový koncern Volkswagen se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem falšování testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur, v přepočtu asi 95 miliard Kč. Ve stejném období loni měl provozní zisk 3,2 miliardy eur. Tuzemská Škoda Auto, která do koncernu patří, naopak vykázala zisk. Vyplývá to z údajů, které automobilka zveřejnila ve středu.

V Roztokách u Prahy se testovaly 13. října nový VW Golf i Škoda Superb homologované pro normu Euro 6 a oba vozy splnily emisní normy | foto: MD ČR

V případě VW je to na provozní úrovni první čtvrtletní ztráta za 20 let. Tržby společnosti nicméně ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o víc než pět procent na 51,5 miliardy eur. Firma potvrdila, že její celoroční odbyt by měl zůstat zhruba na loňské úrovni, kdy činil rekordních 10,4 milionu vozů.

Čistá ztráta Volkswagenu ve třetím čtvrtletí dosáhla 1,67 miliardy eur. Byla tak nižší, než očekávali analytici, kteří ji v anketě společnosti FactSet odhadovali na 2,11 miliardy eur. Akcie Volkswagenu díky tomu během dopoledne na burze ve Frankfurtu přidávaly víc než tři procenta.

Volkswagen upozornil, že výsledky za třetí čtvrtletí zahrnují mimořádné náklady 6,7 miliardy eur na budoucí opatření související se skandálem kolem měření emisí. Koncern v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí.

„Učiníme vše, co je v našich silách, abychom získali zpět ztracenou důvěru,“ uvedl nový šéf koncernu Matthias Müller. „Skupina Volkswagen má velmi solidní a rozsáhlé zdroje hotovosti. To nám pomůže zvládnout obtížnou situaci, kterou vyvolaly finanční dopady té záležitosti kolem naftových motorů,“ upozornil finanční ředitel Frank Witter.

Škoda navzdory skandálu roste

Koncern v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu aut divize Škoda Mladoboleslavská automobilka však na rozdíl od mateřské firmy za první tři čtvrtletí roku vytvořila provozní zisk 734 milionů eur (téměř 20 miliard Kč). Meziročně je to nárůst asi o 13 procent. Tržby Škody Auto stouply téměř o šest procent na 9,3 miliardy eur.

„Solidní růst tržeb a zisku dokazují, že naše atraktivní modelová paleta je na mezinárodním trhu i nadále úspěšná,“ zhodnotil dosavadní vývoj letošního roku člen představenstva odpovědný za oblast financí Winfried Krause. Česká automobilka v poslední době představuje nové modely aut. Loni na trh uvedla nové octavie, které jsou nejprodávanější řadou v historii automobilky. Na trh se dostala také nová generace fabií. Letos automobilka začala prodávat novou generaci svého největšího modelu Škoda Superb.

Automobilka již dříve oznámila, že v období od ledna do září dodala zákazníkům 791 500 vozů, což je o 2,2 procenta víc než před rokem. V samotném září však odbyt meziročně klesl o 2,1 procenta na 93 600 vozů. Prodejní výsledky nepříznivě ovlivnila situace na trzích v Číně, Rusku a ve východní Evropě, uvádí zpráva koncernu Volkswagen.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. V celém světě zaměstnává zhruba 25.900 lidí a působí na více než 100 trzích.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.