Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Většina hospod zatím speciální pokladny na EET nemá, ukázal průzkum

  12:03aktualizováno  12:03
Necelé čtyři měsíce před spuštěním elektronické evidence tržeb (EET) ještě nemá 84 procent oslovených stravovacích a ubytovacích podniků pokladní systém, který by uměl posílat informace o tržbách na internet do daňové správy. Zbytek oslovených pokladny sice má, ale jen 7 procent z nich je už teď na zavedení EET připraveno.

Elektronická registrační pokladna | foto: iDNES.cz

Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění, který provedla agentura TNS Aisa na vzorku 600 podniků začátkem srpna pro jednoho z dodavatelů pokladních systémů.

Dvě třetiny nepřipravených restauratérů plánují nechat pořízení systému na poslední chvíli. V letní sezóně se totiž nechtějí touto novou povinností zabývat. Zbylá třetina hodlá řešit otázky EET v horizontu příštích týdnů či několika měsíců.

Do průzkumu se zapojili zástupci malých a středních podniků ze segmentu hotelů a restaurací v celé republice. V drtivé většině šlo o provozy o velikosti do 24 zaměstnanců, nejvíce respondentů bylo z Prahy (12 procent).

Byznys kolem EET

V miliardovém byznysu (více čtěte zde) kolem povinného zavedení elektronické evidence tržeb se točí řada firem. Například značka EET1, jejíž provozovatel si nechal průzkum zpracovat. Její nabídka začíná na 3900 korunách (včetně DPH) za software a malou termotiskárnu, k tomu je třeba ovšem počítat s měsíčním paušálem 400 korun za služby, servis a zálohování dat. Připojení k internetu si bude muset obchodník ale zřejmě zajistit sám.

EET přehledně

Firma se pyšní tím, že její spolumajitel, Klaus Hornitschek, je zakladatelem nejúspěšnějšího výrobce pokladních systémů na chorvatském trhu Fiskal 1 a je také autorem softwaru pro evidenci.

Výrobci pokladních systémů se snaží vejít s pořizovací cenou za nejjednodušší pokladní systém do pěti tisíc korun - to je částka, kterou si mohou obchodníci v prvním roce evidence odečíst jako úlevu z daně ze zisku. Tím ale náklady podnikatelů na evidenci nekončí - platit budou muset za připojení k internetu a také měsíční paušály za údržbu nakoupeného softwaru.

Právě z Chorvatska pochází model on-line evidence tržeb zaváděný u nás od 1. prosince letošního roku. Jako první přijdou na řadu ubytovací a stravovací zařízení - hotely, penziony, restaurace, hospody, jídelny, bufety ale třeba i cukrárny nebo kterékoliv podnikání, kde zákazníkům prodávají i malé občerstvení - například kadeřnice či kosmetičky (více čtěte zde).

Jak budou vypadat účtenky po zavedení EET:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

U obviněných podnikatelů kriminalisté zajistili miliony korun v české měně i v
Podvodníci nabízí falešné ochranné známky. Zmatené firmy platí 28 tisíc

Podvodníci oťukávají české společnosti. Fakturami se z nich snaží vylákat téměř 28 tisíc korun za zápis ochranné známky do své databáze. V ní jsou evidovány...  celý článek

K otevření své prodejny v irském městě Gorey si Lidl přizval místní hvězdu...
V obchodech chybí stovky prodavačů. Nahrazují je brigádníci a automaty

Krize s nedostatkem zaměstnanců v obchodech se s přicházejícím létem ještě prohlubuje. K pokladnám i na jiné provozní pozice se tak dostávají především...  celý článek

Japonské pivo Asahi a jeho tamní největší rival Sapporo.
Japonské pivo Asahi už nebude z Prahy. Výroba se má přesunout do Itálie

Nový japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi zreviduje smlouvu s Pivovary Staropramen, podle níž se v konkurenčním pivovaru vyrábí značka Asahi Super Dry....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.