Hostem iDNES.cz bude Jan Medvěd

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. srpna 2016 do 12:29

OTÁZKA: Dovolím si ještě jednu otázku, nebo spíše konstatování - ono to s tou mzdou je trošku jinak - tady totiž zaměstnavatelé hřeší na to, že řidič má "vysoké" diety. Jenže základní mzda je mizerná. Mám kamaráda, jezdil MKD více než 15 let. Před dvěma lety měl při jedné cestě krvácení do mozku. Samozřejmě mu řidičík sebrali a dostal ID druhého stupně. Když jezdil, nosil kolem 30 tisíc - krása. Ovšem ID má 6.100,-, z toho se žít jaksi nedá, že? A proč? Protože základ mzdu měl skutěčně kolem těch 11 tisíc a zbytek byly diety, z nichž se ovšem ID nepočítá. A druhý příklad - druhý kamarád má malou přepravní firmu - 6 aut, vozí kontejnery z Německa a do Německa. 3x v roce je s celou rodinou na měsíc na dovolené - Čína, Amerika..., koupil na Floridě dům, má loď za 2.5 mio... nezávidím mu to, vím, že ty začátky, kdy měl jedno auto, bylo hodně tvrdé, ale jeho řidiči mají +- 25000 i s dietami... takže ty peníze zcela jistě jsou, je jen otázkou, jestli jsou majitelé ochotni se podělit. Honza Bobula
OTÁZKA: Znovu se ptám, není řešením zavést jejich minimální mzdy v jejich závodech v Čechách ? Pan úředník by dostal přes prsty a nevymýšlel blbosti mojžíš ladislav
OTÁZKA: Jen tak narychlo, co sleduji vaši diskusi, jsou tyto mé, níže vypsané závěry správné? Politická reprezentace si je uvědomuje? Dopady pro ČR mohou být, domnívám se fatální! - odchod českých řidičů k zahraničním zaměstnavatelům - část svých příjmů budou utrácet v zahraničí, ztráta multiplikačního efektu. - výpadek plateb – odvodů, nepřímých daní a poplatků do státního rozpočtu. Odvody, nepřímé daně a poplatky tvoří více než 1/3 nákladů dopravní firmy. - ohrožení zaměstnanosti v oborech navázaných na dopravu. - neřízený růst mezd v rámci celého českého národního hospodářství. Německá minimální mzda je čtyřnásobek české průměrné mzdy u profese řidič silniční nákladní dopravy. - proporcionální deformace mezd mezi profesemi. - dopad na zvýšení státních důchodů Toufar Petr
OTÁZKA: Nebude lepší si dát studenou sprchu a poděkovat všem českým řidičům, že dělají ze sebe blbce, tak stejně jako prodavačky v nad národních prodejnách ČR. Děkuji Svátek Svátek
OTÁZKA: POkud, díky historickému vývoji, máme odlišnoou výkonnost našeho hospodářství, které je stejně ovlivněno největším odběratelem, kterým je SRN, jak máme šanci srovnávat mzdy bez ohledu na další ekonomické kategorie jako např. ta zásadní a to je rentabilita? To nám EU už bude disktovat státní rozpočet? Bleha Petr
OTÁZKA: Dobrý den, Tomáš Prouza popírá, že by to mělo platit pro skupiny, které jmenujete. Můžete na to reagovat? Není to celé bublina? Pan Prouza tvrdí, že novinka je jen v tom, že se zvýší dodatečné náklady, minimální mzda se musí dorovnávat už přes deset let. Martin
OTÁZKA: Lze se obávat tím pádem možného neřízeného vývoje mezd i v ostatních odvětvích? Vždyť dle společenského významu, tabulek atd. nějakou mzdu má lékař, úředník, policista atd. Děkuji Hladký Stanislav
OTÁZKA: Dobrý den, to si nikdo dřív tento problém neuvědomil? co naši páni ve vládě, to jim nedošlo jak negativní dopad to bude mít hospodářství? Děkuji lm
OTÁZKA: Jaký je význam silniční nákladní dopravy pro nár. hospodářství v porovnání se železnicí? Jaký význam pro plnění státního rozpočtu má silnice z daní a poplatků? Stehlík Jiří
OTÁZKA: ja myslel, ze cena kilometru je stejna, nezavisle na tom, jestli se prepravuje material na nabytek, nebo uz vyrobene skrine. Radim Svoboda
OTÁZKA: Myslíte si, produktivita prace je českého řidiče je menší než jinde ve světě.? Na kolik stojí jejich práce jste již napsal. Ale kolik by jste jim skutečně rád dal, či zalatil. Svátek
OTÁZKA: Jaký lze očekávat dopad na celkové národní hospodářství ČR? STehlík Jiří
OTÁZKA: Pokud cesky clovek pracuje v zahranici, ma i zahranicni naklady na zivot. A to ma vyjit s ceskou vyplatou? V zahranici maji vyssi minimalni mzdu, protoze maji i vyssi naklady na zivot. Proto mi pripada naprosto logicke aby clovek bral v zahranici zahranicni mzdu. Vam to tak nepripada? Pisu bez diakritiky, protoze pisu ze zahranici. Petr Novak
OTÁZKA: Dobrý den, proč netlačíte na vládu, aby pro majitele firem z DE a FR zavedli jejich prosazovanou min. mzdu ve výrobních závodech v čechách. Myslím, že by bylo po problému. Děkuji mojžíš Ladislav
OTÁZKA: Dobrý den, nebylo by lepší, aby firmy, kterým "zaměstnanci nevydělají" ani na svou minimální mzdu, raději skončily? Podle mne firma, která není schopna zaměstnancům zaplatit ani 400 euro, je na trhu zbytečná a ekonomiku spíše poškozuje. Nejspíš dělá něco hodně špatně, což je jedna možnost, a nebo, a to je druhá pravděpodobnější možnost, majitel(é) sami inkasují miliony a zaměstnance těžce okrádají. Honza Bobula
OTÁZKA: Kdyz sme u te produktivity a jeji vlivem na mzdy, jak se lisi produktivita nemeckeho ridice a ceskeho sediciho v stejnem kamionu, pracujicim stejny pocet hodin, tankujici stejnou naftu a prevazejici stejny tovar? Radim Svoboda
OTÁZKA: Dobrý den, když pominu vůbec absurdnost nařizovat české firmě kolik platit svým zaměstnancům podle cizích zákonů, tak by mě zajímalo z jakého titulu má právo cizí celní správa nebo finanční úřad chtít vidět výplatní pásky zaměstnanců soukromých firem z jiného státu ? Vždyť u nich neodvádíme daně a co nějaká ochrana soukromých dat ? Luděk Sedláček
OTÁZKA: Dobrý den, Vysvětlete mi prosím jak je možné že čeští řidiči jsou proti řidičům v západní evropě tak mizerně placení?? - vozí snad na kamionu méně zboží?, je zde dražší nafta?, je snad pořízení kamionu a návěsu dražší než v západní evropě?, jsou zde vyšší daně? - nevymlouvejte se prosím na o něco málo vyšší odvody!! díky Rene
OTÁZKA: Má řidič z Německa nárok na diety(stravné) v jiné zemi? Pokud ano, kolik činí stravné na příklad v České republice nebo Francii pro tohoto řidiče? Děkuji. Petr Petřík
OTÁZKA: Zdravím. s náklaďákem jezdím 5 let. Převážně po českých silnicích, ale někdy pro surovinu jedeme do Německa nebo Itálie. Zaměstnavatel mi říká, že nové náklady na "diety" dál posouvají drobnější podnikání v Česku na hranici existenceschopnosti. Myslíte, že toto nařízení nakonec projde? díky, Petr Petr Šulc
OTÁZKA: A jaké benefity mají řidiči teď, když jedou na Západ? Nějaké stravné (kolik?) a co dál? Otto
OTÁZKA: Český člověk je podřadný člověk, že musí brát méně než zahraniční ? Pok
OTÁZKA: A o kolika penězích se tu bavíme? jaká je v Německu minimální mzda? Vlado
OTÁZKA: Dobrý den, četla jsem, že řidiček kamionů přibývá. Pozorujete tento jev také? Čím to je? Lenka Cílová
OTÁZKA: Kolik si v průměru vydělá český šofér kamionu? Lucie Špalková
OTÁZKA: Aspoň by se vyřešil problém s nedostatkem řidičů, ne :-)? Za lepší prachy by to už člověk i šel dělat. František
OTÁZKA: Dobrý den, jak vnímáte snahu Bruselu za každou cenu harmonizovat ekonomicky velice rozdílné parametry? V případě měnových politik se ukázalo, že taková harmonizace spíše potápí. Robert Kalec
OTÁZKA: Jaká je motivace Bruselu něco takového zavádět? Vždyť to jsou čeští řidiči placení českou firmou. Řidiči projíždějící Německem nejsou přeci levná pracovní síla pro Německo. Igor

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.