Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hrnce oprýskaly, ale chyběl na ně doklad

aktualizováno 
Téměř v každém katalogu zásilkových služeb se lesknou hrnce, pánve a rendlíky.
Téměř v každém katalogu zásilkových služeb se lesknou hrnce, pánve a rendlíky. Není divu, vždyť nabídky čtou hlavně hospodyně. Lákavému vzhledu sady nádobí v katalogu Royal Expres neodolali ani manželé Křížovi z Prostějova a za dva tisíce korun si na dálku koupili osmidílnou sadu. Nevarovalo je to, že uváděná osmidílná souprava obsahovala ve skutečnosti jen čtyři hrnce a jednu pánvičku (a tři poklice), ani katalog plný nadnesených komentářů k výrobkům. Hrnce byly módní a praktické, s noži se stávalo vaření hračkou, trouba dopřála požitek z pečeného jídla, nůžky na drůbež byly vždy upotřebitelné a kuchyňská váha měla vkusný design abychom citovali jen z jedné stránky věnované vaření. Kastrolům manželů Křížových se ještě v záruce odloupala vnitřní vrstva "Nádobí jsme vždy umývali tekutým prostředkem a nikdy pískem," dušuje se Miloš Kříž. Všechno nádobí tedy zákazníci zabalili do krabice a poslali do pražské centrály zásilkové firmy. Reklamovali ho a žádali přitom o vrácení svých peněz. "Balík jsme Křížovým zase poslali nazpátek," zjistila po kontrole kartotéky asi čtyřicetiletá pracovnice zákaznického centra firmy Royal Expres, která se odmítla představit. "K nádobí nebyl přibalen prodejní doklad." Takto striktní výklad reklamačního práva je možný. Firma si originálem kupního dokladu ověřuje, že zboží pochází od ní. Podobné požadavky mají při vracení věcí například některé internetové obchody. Běžný postup to ovšem není, protože zásilkové služby vedou seznamy klientů i zboží, které nakoupili. Příběh se špatným koncem měl ovšem ještě dohru. Křížovi znovu zabalili hrnce a s originální fakturou je poslali zpět. Na to dostali nové hrnce, ale se stejnou vadou. "Pokličky se olupují jako poleva z perníku, s vařeným jídlem nelze zamíchat, aniž by to zanechalo viditelné stopy," uvádějí Křížovi.

Jak reklamovat u zásilkově služby

* okopírovat si všechny doklady
* zaslat zboží s popisem závad a prodejním dokladem firmě
* balík pojistit
* případný soudní spor lze řešit pomocí kopií dokladů
* automatický nárok na vrácení peněz vzniká, když se stejná vada objeví potřetí
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotový uvařený kečup
Kaufland prodával kečup s klamavým obsahem rajčat, výrobek musí stáhnout

V kečupu vyrobeném v Polsku byla jen polovina rajčat, která v něm podle informace na obale měla být, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a...  celý článek

Ilustrační foto.
Na jihu Moravy vybíjí 65 tisíc slepic kvůli salmonele, Lidl stahuje vejce

Veterináři potvrdili bakterie salmonely v chovu nosnic v Pohořelicích na Brněnsku. Začali tam vybíjet zhruba 65 000 slepic. Chov patří firmě AG Maiwald se...  celý článek

Káva Starbucks s plátkem hovězího masa Jerky.
Starbucks v USA začal nabízet kávu s hovězím masem

Kavárenská síť Starbucks testuje na pobočce v americkém Seattlu novinku. V pondělí začala nabízet vskutku nezvyklý nápoj - ledovou kávu s plátkem sušeného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.