Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Supersladký a superdrahý. V Japonsku vydražili hrozen vína za 270 tisíc

  15:30aktualizováno  15:30
Rekordní částku 1,1 milionu jenů, v přepočtu 270 tisíc korun, zaplatil majitel japonského supermarketu za pouhý jeden hrozen vína ceněné supersladké odrůdy Ruby Roman. Ovoce v této zemi bývá symbolem sociální prestiže.

(ilustrační snímek) | foto: Habánské sklepy

Takamara Konishiho, majitele supermarketu na západě Japonska, vyšla každá kulička vína o velikosti pingpongového míčku v přepočtu na 8 800 korun. Není to pochopitelně ledajaký hrozen, ale první výrůstek vzácné supersladké odrůdy Ruby Roman pěstované v prefektuře Ishikawa, píše britský server BBC.

„Jsem tak šťasten a poctěn, jsou to opravdové drahokamy Ruby Roman,“ nechal se slyšet Konishi. „Víno vystavíme v našem obchodě, aby zákazníci mohli ochutnat,“ slíbil.

Ovoce je v Japonsku relativně drahé. A místní jsou často ochotni zaplatit za prémiové vzorky neuvěřitelné sumy. Někdy se záměrem věnovat je lidem s vyšším společenským postavením, například nadřízenému v práci.

Například jablko může přijít na 75 korun. Králem ovoce je ale podle Japan Today meloun, který je symbolem společenského statusu. Občas se prodává za ekvivalent hodnoty výběrového vína. Loni se pár melounů prodal v aukci za víc než 293 tisíc korun.

Autor:


Témata: Japonsko, práce, víno, Aukce, BBC


Hlavní zprávy

Další z rubriky

George Clooney se ožení v Benátkách.
George Clooney prodává svou značku tequil Casamigos za miliardu dolarů

Americký herec George Clooney prodává značku tequily Casamigos, kterou před pár lety založil se svými přáteli. Za miliardu dolarů, v přepočtu 23,5 miliardy...  celý článek

Vlak ruských železnic, obnovená linka Moskva-Praha-Moskva. Obě kupé první i...
Užijte si cestu vlakem, sex je tu legální, ujišťují ukrajinské dráhy cestující

Ukrajinské státní dráhy Ukrzaliznytsia vzbudily pozdvižení článkem ve svém firemním časopise, kde cestujícím radí, jak provozovat sex ve vlacích. Ujišťují, že...  celý článek

Reklama, která si pohrává s tématikou hromadného znásilnění.
Sex v reklamě neprodává, někdy spíš irituje, ukázala rozsáhlá studie

Zažitý stereotyp, že sex v reklamě prodává, se pomalu boří. Podle nejnovějšího výzkumu sice sexualita dělá spoty zapamatovatelnější, ne však v souvislosti se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.