Přivedl loni v létě Zentivu na burzu a tím prošlapal cestu všem, kdo roky sbírali odvahu a říci si o kapitál prodejem akcií na veřejném trhu.
Zároveň tím zhodnotil svůj desetiprocentní podíl na firmě, protože hned první den jej trh ocenil na jednu a půl miliardy korun. Dnes je ještě o polovinu cennější.
"Chtěl jsem z téhle fabriky vybudovat vedoucího hráče na středoevropském farmaceutickém trhu. Ty miliony či miliardy jsou jen jakýsi vedlejší produkt," směje se tomu Michal.
Jak říká, sám se více než vlastníkem dál cítí hlavně manažerem, a tak udržuje svůj zvyk být už ve čtvrt na osm ráno v kanceláři, odkud kormidluje Zentivu na několika evropských trzích zároveň. To v podstatě dělal hned po manažerské privatizaci firmy Léčiva.
Zatímco dohled nad finančním zdravím přivedl přísné americké investory, čeští šéfové vymýšleli dál, kam firmu směřovat, s jakými konkurenty bojovat, či zda je spolknout.
Pod Michalovým vedením Zentiva pohltila svého slovenského konkurenta Slovakofarmu a vrhla se na trhy v Rusku, Německu, ale i ve Skandinávii. Nyní zvažuje akvizice dvou farmaceutických firem v Polsku, přitom nemá jít o malé sousto. Polsko by se stalo jejím třetím nejdůležitějším trhem.
Farmaceutické společnosti Zentiva rostou tržby i zisk, je pravděpodobné, že za loňský rok přesáhnou deset miliard korun a firma vydělá dvě miliardy korun.
Skoro každé druhé balení léčiv, které dnes projde rukama českých lékárníků, nese na obalu značku Zentiva. Protože spotřeba léků má v Česku podle všech prognóz i zkušeností ze světa růst, ekonomové očekávají od Zentivy další úspěšný rozvoj.
Od konce června, kdy podnik vstoupil na burzu, stouply akcie z 505 na 785 korun. Například investiční dům Patria radí investorům dál nakupovat.