Zákazníkům podle agentury Reuters jako kompenzaci poskytnou platební karty, které jim vynahradí vyšší náklady na pohonné hmoty.
Na kartě bude částka, která jim dorovná rozdíl mezi uváděnou spotřebou a tou skutečnou, vypočtená na základě ceny pohonných hmot v konkrétní oblasti a počtu najetých kilometrů. K částce navíc automobilka přidá ještě 15 procent jako omluvu za nepříjemnosti. Kartu bude stejným způsobem možno "dobít" po celou dobu vlastnictví uvedeného vozu.
Automobilka neuvedla, kolik budou kompenzace firmu stát, nicméně podle šéfa americké pobočky Hyundai Johna Krafcika to bude zcela jistě částka v milionech dolarů.
"Upřímně se omlouvám všem zákazníkům Hyundai a Kia. Je mi líto, že tato chyba vznikla," uvedl technologický ředitel vývoje a výzkumu obou automobilek
W. C. Jang. Chybné údaje o spotřebě byly podle automobilek důsledkem "procedurálních chyb při testování vozů v Jižní Koreji."
Spotřeba paliva musí být v USA uvedena na štítku umístěném přímo na voze. Nepoužívá se přitom systém spotřeby paliva na 100 kilometrů známý z Evropy, nýbrž počet mil ujetých na jeden galon paliva (mpg).
U většiny vozů Hyundai či Kia dojde ke snížení tohoto "dojezdu" o jednu až dvě míle na galon. U dálniční spotřeby modelu Kia Soul to bude dokonce šest mil na galon. Průměrně se tak uváděná spotřeba podle Reuters zvedne o tři procenta.
Hyundai a Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě.
Automobilky byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. V posledních letech však zapracovaly na designu i kvalitě, a začaly tak výrazně zvyšovat prodej svých vozů.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.