Automobilce chybí především specialisté pro kontrolu kvality a pracovníci v lakovně, uvedl Automotive News Europe (ANE) s odvoláním na mluvčího společnosti Petra Vaňka.
Ten však před dvěma týdny řekl, že ke konci května měla nošovická automobilka v pracovním poměru 1016 zaměstnanců převážně ze severu Moravy. Dalších 186 lidí má podepsánu pracovní smlouvu, ale nastoupí až později v průběhu roku.
„Celkový počet tak činí 1202 zaměstnanců - cíl je do konce letošního roku mít 1945 pracovníků, takže zbývá přijmout 743 lidí,“ sdělil tehdy mluvčí.
Podle ANE si na nedostatek zaměstnanců stěžují i hlavní subdodavatelé automobilky, například firma Plankor, specializující se na výrobu nárazníků, nebo výrobce nádrží Donghee Industrial.
Závod v Nošovicích by měl zaměstnat až tři a půl tisíce lidí. Společně se subdodavateli vytvoří automobilka v Moravskoslezském kraji celkem 10 500 pracovních míst.
Automobilka se chystá zahájit zkušební provoz už v září a zahájení sériové výroby se plánuje nejpozději na duben 2009. V první fázi chce Hyundai vyrábět dvě stě tisíc vozidel ročně, plná kapacita bude znamenat výrobu o sto tisíc vyšší.
Ke konci dubna firma proinvestovala v nošovické zóně 522,8 milionu eur (téměř třináct miliard korun). Výrobní závod za 1,1 miliardy eur se začal stavět před rokem.
Hyundai je největším výrobcem automobilů v Jižní Koreji. Společně se svou dceřinou společnosti Kia Motors tvoří šestou největší automobilku na světě.