Místo současných 800 milionů eur (asi 23 miliard Kč) se původně hovořilo o investici zhruba jedné miliardy eur. Podmínky investice probírali v Praze zástupci automobilky celý tento týden.
"Já jsem v pátek položil na stůl definitivní verzi českého návrhu, o kterém bude jednat, předpokládám do konce února, vedení společnosti Hyundai," řekl Urban.
Dokument podle něj obsahuje nejen sliby české strany, ale i závazky korejské firmy. "Já mohu říci, že nabízíme například prostředky za vytvoření pracovního místa. A zároveň Hyundai se zavazuje, jaká bude výše celé investice. To znamená, že to bude 800 milionů eur," doplnil.
Firma zaměstná tři tisíce lidí přímo v mateřské firmě. Zároveň s tím vzniknou další pracovní místa v dodavatelských firmách a podle Urbana by tak investice přinesla celkem 15 tisíc pracovních míst. Dosud se počítalo s 3 tisíci přímými místy a více než 10 tisíci pozicemi v dodavatelských firmách.
Urban předpokládá, že jednání s automobilkou budou uzavřena do konce února, nebo do začátku ženevského autosalonu, tedy do 2. března. Pokud Hyundai zvolí ČR, vyroste nová továrna v průmyslové zóně Nošovice v Moravskoslezském kraji.
Bursík prosazuje železniční spojení
Urbanův partner v diskusi, předseda Strany zelených Martin Bursík, se zmínil o plánu na vybudování čtyřproudé komunikace do Žiliny. Tam má závod partnerská firma KIA.
Podle něj by bylo daleko výhodnější využít železničního spojení z Frýdku-Místku do Českého Těšína. Odtud už vede železniční spojení na Slovensko.
"Ale vůbec to nenarazilo na úrodnou půdu," řekl Bursík.
Podle Urbana však čtyřproudá silnice není předmětem dohody s Hyundai. "Bude to maximálně rekonstrukce té stávající dvouproudé," dodal. Nyní se o ní podle něj jedná.