Největší nárůst tržeb si automobilka slibuje od luxusních vozů a poptávky ze zahraničí. Nejvíce nadějí vkládají Korejci do SUV Santa Fe, který by měl zaujmout hlavně Američany. Po hubenějším roce 2006 tak Hyundai čeká razantní zlepšení.
Loni totiž šestého největšího výrobce aut sužovaly protesty zaměstnanců a sílící korejská měna won. I tak ale dosáhl Hyundai vyšších tržeb než předloni - zhruba o 5 procent.
Někteří analytici jsou ale ohledně vyhlídek Hyundaie skeptičtější než firma sama. Situace na domácím trhu je totiž poměrně nejistá - poptávka stagnuje a Hyundai nemá v portfoliu výrobků žádný výrazný model, který by ji dokázal nastartovat.
"Pro Hyundai nebude na trhu žádné volné místo, pokud nepřijde s novým, specifickým modelem, který by našlápl obrat. Navíc lidé vůbec nemají chuť utrácet," říká analytik Choi Dae-sik.
"Náš plán splníme díky zámořským tržbám, V USA plánujeme v březnu vypustit na trh model Veracruz a v květnu pak FD," říká mluvčí Hyundaie Jake Jang. Model FD, který by se měl vyrábět v Česku, by měl v sortimentu Hyundaie nahradit accenty a elantry. - více zde
"Co se týče domácí poptávky, pokusíme se ji napumpovat agresivní marketingovou kampaní," dodává mluvčí firmy.
Nošovická továrna Hyundaie by měla začít s výrobou aut v roce 2008. Kromě modelu FD zvažuje společnost ve Slezsku vyrábět také tucsony. Třetím zvažovaným modelem pro Nošovice má být koncept genus, který automobilka ukázala letos na jaře v Ženevě.