Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hyundai přidá rychlost, plánuje navýšení výroby. Odboráři jsou proti

  8:15aktualizováno  8:38
O desetinu chce automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech navýšit výrobu v závodě v Nošovicích, roční kapacita se tak má dostat až na 385 tisíc aut ročně. Plán se nelíbí odborářům.

Nošovická automobilka Hyundai chce být ještě rychlejší. Plánuje navýšení výroby. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Vyplývá to z materiálu, který Hyundai odeslal k posouzení úřadům, jak jeho plány na další navýšení výroby ovlivní životní prostředí. Záměr počítá s větším využitím továrny a zrychlením produkce oproti stávajícímu stavu. Jde v podstatě o papírový krok, Hyundai nemá aktuálně povolení vyrábět více než 350 tisíc vozidel za rok.

Navýšení kapacity výroby se dotkne všech provozů s výjimkou provozu výroby převodovek, který je projektován na 600 000 kusů za rok. Růst výroby nepovede ke zvýšení počtu zaměstnanců, Hyundai chce růst hlavně díky vyššímu tempu zaměstnanců. „Navýšením výrobní kapacity nedojde ke zvýšení počtu zaměstnanců. Bude zvýšen počet provozních hodin na jednotlivých provozech a bude navýšen takt výroby o zhruba 3 %,“ uvádí materiál.

To se ale nelíbí odborářům. „O tak enormním navýšení výroby vůbec nevíme, nikdo nás o něm neinformoval, nikdo s námi nic neprojednával,“ reagoval Radek Kuchař, šéf odborové organizace v nošovické automobilce.

„Ani nechápeme, jak to chtějí udělat. Lidé nestíhají už teď a zaměstnavatel nám garantoval, že nad výrobu 66 automobilů za hodinu rychlost linky zvyšovat nebude. Problematických by bylo i více víkendových směn.“

Podle Kuchaře je problém i údržba linky. „Při čtyřsměnném provozu by nebyl prostor na údržbu technologií.“

Hyundai zatím oficiálně plány nekomentuje. „Zahájili jsme práce na studii dopadu na životní prostředí, ale v tuto chvíli ještě neposkytujeme informace o detailech,“ řekl mluvčí automobilky Petr Vaněk.

Zatímco na českém trhu značka Hyundai v poslední době ztrácí svůj podíl, na evropském dál získává. Jen za duben registrace nových vozů stouply o 15 %, za první čtyři měsíce o osm procent. Výroba v Nošovicích loni dosáhla nového rekordu 342 tisíc aut vyrobených za rok. Poptávku táhne především model Tucson.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vodní elektrárna Gumati společnosti Energo-Pro v Gruzii.
Kyrgyzské úřady prověřují firmu, které k miliardové zakázce pomohl Mynář

Kyrgyzské státní orgány prověří informace o údajné nezpůsobilosti české firmy Liglass Trading ke stavbě energetické kaskády. Po schůzi kyrgyzské Bezpečnostní...  celý článek

Letenkový vyhledavač Kiwi slaví pět let na trhu. Majitel a ředitel Oliver...
Český vyhledávač Kiwi.com se dohodl s Amadeem, letenky mohou zlevnit

Brněnská společnost Kiwi.com podnikatele Olivera Dlouhého, která se zabývá vyhledáváním letenek, uzavřela partnerství se španělským vyhledávačem Amadeus....  celý článek

Jaroslav Strnad
Skupina zbrojaře Strnada loni utržila 6,6 miliardy, zisk mírně klesl

Konsolidované tržby holdingu Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Jaroslava Strnada činily loni 6,6 miliardy korun, meziročně o 39 procent více. Čistý zisk...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.