Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai má v Nošovicích výrobní rekord. Každé druhé auto je velké SUV

  15:51aktualizováno  15:51
Tuzemský závod v Nošovicích dělá korejské automobilce Hyundai radost. Zatímco na globální úrovni firma nesplnila své původní prodejní plány, na severu Moravy vyrobila firma nejvíce aut v historii.

V Nošovicích Hyundai Mobis vyrábí na čtyřech linkách montážní celky předních a zadních náprav, palubních desek a čelních masek. Teď výrobu rozšíří do Mošnova. (20. srpna 2014) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) loni vyrobil 342 200 aut, což je o 11,3 % více než před rokem a o téměř čtyři procenta více, než byl plán. Informoval o tom mluvčí firmy Petr Vaněk.

V Nošovicích narostla výroba i přes to, že v automobilce nabíhala produkce tří nových modelů: inovovaného i30 a ix20 a zcela nového Tucsonu. Firmě se podařilo loni nově více proniknout i na Blízký východ.

Hyundai roste v Česku i díky celosvětové oblibě sportovně-užitkových vozidel, které tvoří přes polovinu celé produkce. Každé třetí auto, které loni opustilo nošovickou továrnu, byl Tucson. Začal se přitom vyrábět až v polovině roku. Model ix35, který skončil v červnu, tvořil 26 % všech vyrobených aut. Model i30 tvořil 31 %, klesl podíl ix20. „Nový Tucson je historicky nejrychleji prodávaným modelem značky Hyundai na evropském trhu,“ řekl Vaněk.

Z Nošovic míří auta do 66 zemí a destinací Evropy, Blízkého východu, Afriky, Latinské Ameriky, Karibiku a Austrálie. Auta z Nošovic jezdí například i v Mexiku či Jihoafrické republice. Většinu tvoří dodávky do Evropy, hlavně Německa a Velké Británie. Výrazně klesl objem dodávek do Ruska, které bylo ještě předloni druhým největším odbytištěm nošovických aut. Naopak Austrálie se dostala už na sedmou pozici.

Firmě se podařilo více prorazit i na Blízkém východě, kam automobilka začala dodávat vozy pro deset nových zemí, zejména pro Saúdskou Arábii, Spojené Arabské emiráty, Kuvajt, Katar nebo Jordánsko. „Pro náročné zákazníky z Blízkého východu se od listopadu vyrábí i speciální verze modelu Tucson s benzínovým motorem Theta o objemu 2,4 litru,“ dodal Vaněk.

Hyundai letos počítá s výrobou 350 tisíc vozů. Firma v květnu zvýšila výrobní takt na 66 vozidel za hodinu, díky tomu by nového cíle měla dosáhnout bez rozšiřování závodu. Rychlejší pracovní tempo ale požadují odboráři více ocenit než dosud. Vzhledem k dobrým výsledkům automobilky je letošní kolektivní vyjednávání mimořádně napjaté.

Dobré výsledky českého závodu přispějí i k rekordnímu roku českého autoprůmyslu, kde se čeká rovněž pokoření nové hranice.

Hyundai a Kia jsou pátým největším výrobcem aut na světě. Firma v pondělí oznámila, že prodeje loni globálně stagnovaly, především kvůli zpomalení růstu v Číně. Původně koncern přitom plánoval další růst.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.