Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) loni vyrobil 342 200 aut, což je o 11,3 % více než před rokem a o téměř čtyři procenta více, než byl plán. Informoval o tom mluvčí firmy Petr Vaněk.
V Nošovicích narostla výroba i přes to, že v automobilce nabíhala produkce tří nových modelů: inovovaného i30 a ix20 a zcela nového Tucsonu. Firmě se podařilo loni nově více proniknout i na Blízký východ.
Hyundai roste v Česku i díky celosvětové oblibě sportovně-užitkových vozidel, které tvoří přes polovinu celé produkce. Každé třetí auto, které loni opustilo nošovickou továrnu, byl Tucson. Začal se přitom vyrábět až v polovině roku. Model ix35, který skončil v červnu, tvořil 26 % všech vyrobených aut. Model i30 tvořil 31 %, klesl podíl ix20. „Nový Tucson je historicky nejrychleji prodávaným modelem značky Hyundai na evropském trhu,“ řekl Vaněk.
Z Nošovic míří auta do 66 zemí a destinací Evropy, Blízkého východu, Afriky, Latinské Ameriky, Karibiku a Austrálie. Auta z Nošovic jezdí například i v Mexiku či Jihoafrické republice. Většinu tvoří dodávky do Evropy, hlavně Německa a Velké Británie. Výrazně klesl objem dodávek do Ruska, které bylo ještě předloni druhým největším odbytištěm nošovických aut. Naopak Austrálie se dostala už na sedmou pozici.
Firmě se podařilo více prorazit i na Blízkém východě, kam automobilka začala dodávat vozy pro deset nových zemí, zejména pro Saúdskou Arábii, Spojené Arabské emiráty, Kuvajt, Katar nebo Jordánsko. „Pro náročné zákazníky z Blízkého východu se od listopadu vyrábí i speciální verze modelu Tucson s benzínovým motorem Theta o objemu 2,4 litru,“ dodal Vaněk.
Hyundai letos počítá s výrobou 350 tisíc vozů. Firma v květnu zvýšila výrobní takt na 66 vozidel za hodinu, díky tomu by nového cíle měla dosáhnout bez rozšiřování závodu. Rychlejší pracovní tempo ale požadují odboráři více ocenit než dosud. Vzhledem k dobrým výsledkům automobilky je letošní kolektivní vyjednávání mimořádně napjaté.
Dobré výsledky českého závodu přispějí i k rekordnímu roku českého autoprůmyslu, kde se čeká rovněž pokoření nové hranice.
Hyundai a Kia jsou pátým největším výrobcem aut na světě. Firma v pondělí oznámila, že prodeje loni globálně stagnovaly, především kvůli zpomalení růstu v Číně. Původně koncern přitom plánoval další růst.