Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chování Hyundai vůči prodejcům je šikana, říká předseda podnikatelů

  19:20aktualizováno  19:20
Smírnou cestou se pokoušel vyřešit šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků Karel Havlíček spor mezi prodejci značky Hyundai a oficiálním importérem, firmou Hyundai Motor Czech. Chování značky v Česku velmi kritizuje a označuje ho za šikanu.

Karel Havlíček, šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků | foto:  Dan Materna, MAFRA

Proč jste se do sporu vložil?
Obrátila se na mě jak asociace, která sdružuje bývalé prodejce, tak i řada stávajících dealerů, kteří nebyli spokojeni se současnou situací, ale chtěli zůstat v anonymitě. Kdyby šlo o jednoho prodejce, neřešil bych to a považoval za spor dvou firem. Tady jde ale o hlubší problém. Není normální, aby více než třetina prodejců skončila.

Jak dopadl pokus o jednání s šéfem Hyundai Motor Czech Vladimírem Vošickým?
Bylo to takové studené jednání, kde pan Vošický působil velmi suverénně a snažil se vysvětlit, že to bude on, kdo bude určovat pravidla. Měl neustále snahy původní prodejce napadat. Odcházel jsem s tím, že dohoda není možná.

V čem vidíte největší problém pro prodejce?
Podmínky jsou nevýhodné a prakticky neakceptovatelné. Jde o postup založený na praktikách, které v důsledku mohou likvidovat nezávislé prodejce.

Ve svém prohlášení mluvíte o tom, že podmínky jsou šikanózní. Jak konkrétně?
Je nepřijatelné mít povinnost prodávat automobily pod nákupními cenami dealerů, přičemž komplikovaný systém dobropisů nezaručuje jednotlivým prodejcům, že jsou schopni dosáhnout alespoň minimální obchodní marže. To je cesta, která může skončit krachy firem. Stejně tak nejde donekonečna zvyšovat plány nad reálné hodnoty a mít tak v ruce nástroj, jak svým prodejcům nevyplatit dobropisy. Ale způsob, jakým se Hyundai chová ke svým prodejcům, kteří dlouhodobě investují do značky Hyundai, vybudovali na společném partnerství často rodinné firmy, je podle našeho názoru zcela v rozporu s etikou, kterou dovozce paradoxně vyžaduje od svých dealerů. To nemá s regulérním obchodem nic společného.

Dealeři v úterý demonstrovali před sídlem importéra:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.