Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hyundai v Česku padá o čtvrtinu, Škoda roste dvakrát rychleji než trh

  12:59aktualizováno  12:59
Automobilka Hyundai se v Česku začíná potýkat s velkým poklesem prodeje nových aut. Za říjen jí klesly registrace o více než pětinu, zatímco celý trh stále roste. Aféra s naftovými motory zatím vůbec nepostihla značky koncernu Volkswagen.

Prodeje značky Hyundai v Česku padají. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Vyplývá to z dat z Centrálního registru vozidel, které ve středu zveřejnila agentura Médea Research. Podle nich prodej nových osobních aut v říjnu zpomalil nepatrně svůj růst na 12,5 %.

Žebříčku prodejů podle statistik i v říjnu vévodí Škoda Auto, která za říjen přidala 22 % a má téměř třetinový podíl na trhu. Druhý Volkswagen se v říjnu zlepšil dokonce o 25 %.

Velké problémy s prodejem má po úspěšných letech naopak značka Hyundai, které za říjen meziročně klesly registrace o 22,6%. Prodeje této značky, která se s oblibou vymezuje ve svém marketingu proti Škodě Auto, klesají výrazně už druhý měsíc za sebou.

Za říjen přitom pokles vykázaly jen tři značky, po období růstu začíná klesat i Dacia a Opel.

V prodejích podle jednotlivých modelů vede v Česku stále Škoda: první je Octavia, druhá Fabia a třetí Rapid.

Může vás zajímat

Škoda Octavia 2.0 TDI 2006 Automat, Klima

Škoda Octavia 2.0 TDI 2006 Automat, Klima

Cena 156.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o téměř 30 procent na 13 520 vozů. V samotném říjnu přitom prodej dodávek stoupl o dvě pětiny, což je nejlepší výsledek od dubna 2009, kdy skončila doba prodeje osobních aut vybavených mřížkou, prodávaných jako lehké užitkové. První je značka Fiat, následuje Peugeot a Ford.

Prodej nákladních vozidel vzrostl o 15 procent na 8641 aut. Nejvíce prodal Mercedes-Benz, následuje MAN a DAF. Registrace autobusů vzrostly o 37 procent na 954 vozidel. První je domácí značka SOR, druhé skončilo Iveco Bus a třetí Solaris.

Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst o pět procent na 15 974 strojů. Nejprodávanější je Honda před Maxonem a Yamahou.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.