Prodeje značky Hyundai v Česku padají.

Prodeje značky Hyundai v Česku padají. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Hyundai v Česku padá o čtvrtinu, Škoda roste dvakrát rychleji než trh

  • 265
Automobilka Hyundai se v Česku začíná potýkat s velkým poklesem prodeje nových aut. Za říjen jí klesly registrace o více než pětinu, zatímco celý trh stále roste. Aféra s naftovými motory zatím vůbec nepostihla značky koncernu Volkswagen.

Vyplývá to z dat z Centrálního registru vozidel, které ve středu zveřejnila agentura Médea Research. Podle nich prodej nových osobních aut v říjnu zpomalil nepatrně svůj růst na 12,5 %.

Žebříčku prodejů podle statistik i v říjnu vévodí Škoda Auto, která za říjen přidala 22 % a má téměř třetinový podíl na trhu. Druhý Volkswagen se v říjnu zlepšil dokonce o 25 %.

Velké problémy s prodejem má po úspěšných letech naopak značka Hyundai, které za říjen meziročně klesly registrace o 22,6%. Prodeje této značky, která se s oblibou vymezuje ve svém marketingu proti Škodě Auto, klesají výrazně už druhý měsíc za sebou.

Za říjen přitom pokles vykázaly jen tři značky, po období růstu začíná klesat i Dacia a Opel.

V prodejích podle jednotlivých modelů vede v Česku stále Škoda: první je Octavia, druhá Fabia a třetí Rapid.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o téměř 30 procent na 13 520 vozů. V samotném říjnu přitom prodej dodávek stoupl o dvě pětiny, což je nejlepší výsledek od dubna 2009, kdy skončila doba prodeje osobních aut vybavených mřížkou, prodávaných jako lehké užitkové. První je značka Fiat, následuje Peugeot a Ford.

Prodej nákladních vozidel vzrostl o 15 procent na 8641 aut. Nejvíce prodal Mercedes-Benz, následuje MAN a DAF. Registrace autobusů vzrostly o 37 procent na 954 vozidel. První je domácí značka SOR, druhé skončilo Iveco Bus a třetí Solaris.

Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst o pět procent na 15 974 strojů. Nejprodávanější je Honda před Maxonem a Yamahou.

,