„Počet mimořádných směn nebyl dosud stanoven a bude se odvíjet od potřeb výroby. Jednat se bude vždy o dvě směny, ranní a odpolední, které naváží na standardní noční směnu z pátku na sobotu, která je normální součástí pracovního kalendáře,“ řekl mluvčí HMCZ Petr Vaněk.
Podle něj bude účast dobrovolná, zájem o účast na mimořádných směnách je podle něj ale vždy velká. „Výdělek za jednu mimořádnou osmihodinovou směnu se po započtení příplatků pohybuje na dvojnásobku mzdy za běžnou směnu, k tomu oběd za korunu a autobusová doprava do práce a zpět zdarma,“ dodal Vaněk. Průměrná mzda ve firmě loni dosáhla 29 992 korun, letos mzdy vzrostly o 3,3 procenta. (více o růstu mezd)
Hyundai se v Nošovicích letos daří zvyšovat celkovou výrobu, i když firmě klesá odbyt na jednom z hlavních trhů v Rusku. Za první čtvrtletí firma vyrobila 81 tisíc aut, o tři procenta více, než před rokem. Firma čeká velký nárůst výroby především s nástupem nových modelů.
Výrobu chce zvýšit díky novým modelům
Korejská automobilka vyrábí v Nošovicích tři modely: ix35, i30 a ix20, největší podíl na výrobě má terénní vůz ix35. Kvůli propadu kurzu rublu i ekonomické krizi se z první pětky největších trhů dostalo v prvním čtvrtletí Rusko, nahradil ho český trh. Nejvíce aut z Nošovic končí ve Velké Británii, Německu,Španělsku a Itálii. Roste navíc podíl mimoevropských trhů, například Austrálie, Turecka či Mexika.
Podle Vaňka je letošní rok pro továrnu klíčový, protože všechny modely prochází zásadní proměnou. Od ledna jde o novou verzi i30, v květnu naběhne nová podoba ix20 a v červnu nový Hyundai Tuscon, který je následníkem ix35. Firma letos čeká zvýšení produkce o deset procent na 330 tisíc vozů.
„Navýšeného objemu výroby bude dosaženo zvýšením tempa výrobních linek ze 60 na 66 aut za hodinu a také přijetím více než stovky nových zaměstnanců,“ dodal Vaněk.