Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ibalgin bude k dostání i jako růžové želé. Je šetrnější k zažívání

  4:01aktualizováno  4:01
Jeden z nejznámějších a nejprodávanějších léků v Česku Ibalgin se dočká výroby také v Itálii. Tuzemská Zentiva, která patří do nadnárodní, původem francouzské skupiny Sanofi, má v plánu zadat v Itálii výrobu želatinových kapslí tohoto oblíbeného léku na bolest.
Ibalgin už brzy pořídíte i ve formě želé. Ilustrační snímek

Ibalgin už brzy pořídíte i ve formě želé. Ilustrační snímek | foto: MF DNES

Půjde tedy o novou formu "balení" oblíbeného léku, který většina lidí zná hlavně ve formě platíček s růžovými tabletami. Kapsle by měl vyrábět italský závod Sanofi ve Scoppitu a na jejich vývoji se podílela italská rodinná firma Pharmagel, která je specialistou na želatinové kapsle.

Podle šéfa komunikace Zentivy Libora Kytýra je běžným postupem, že na vývoji řady produktů a projektů s pražskou centrálou spolupracují externí konzultační firmy. Základní vývoj zůstává však v Česku.

Výroba růžové pilulky

"Zentiva dnes vyvíjí lékové formy nejen pro výrobu ve vlastních výrobních závodech, ale zároveň i pro další továrny Sanofi po světě," uvedl Kytýr pro MF DNES s tím, že firma ročně investuje do vývoje v ČR přes 30 milionů eur, v přepočtu zhruba 750 milionů korun, a podává více než 25 patentů.

Jaké jsou obchodní plány společnosti Zentiva pro rok 2013 Čtěte v pondělí 28. 1.

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Podle firemního časopisu Zentivy by ibalginové kapsle mohly být na trhu k dispozici v polovině příštího roku, Kytýr však odmítl přesné datum uvedení léku do prodeje komentovat. Zahájení výroby kapslí v Itálii podle něj neznamená, že by se uvažovalo také o přesunutí výroby tablet z Česka.

"O tom neuvažujeme. Výrobní závod Zentiva v Dolních Měcholupech vyrobí ročně 70 milionů balení léků a z toho 55 milionů směřuje k českým pacientům," přibližuje Kytýr. Na tuzemském trhu Zentiva prodává ročně více než pět milionů balení přípravku Ibalgin v různých lékových formách, ať už jde o tablety, suspenze či krémy.

Marketing řešil také odstíny růžové barvy

Další pokračování růžové tradice léku ladili také marketingoví odborníci, kteří se zabývali odstínem růžové, jejž by kapsle měly mít, aby oslovily co nejvíce zákazníků.

Barvivo erytrozin využívané u tablet Ibalginu nešlo použít, proto se rozhodovalo mezi dvěma koncentracemi karmínové červeně podle preferencí v různých zemích. Nakonec zvítězila tmavě růžová pro základní "čtyřstovkovou sílu", přičemž dvoustovkové kapsle, tedy ty s obsahem 200 mg ibuprofenu mířící na ruský trh, budou světlejší podle tamních preferencí.

A jaké jsou důvody, proč se ke klasickým tabletám nabízejí stejné léky také ve formě kapslí? Podle lékárníků jsou kapsle často šetrnější k zažívání a mohou být také "vyladěny" k přesnějšímu účinku. Ať už nastupuje rychleji, nebo se naopak účinná látka uvolňuje postupně a tím může působit jinak než klasická tableta.



Témata: Euro, Sanofi, Zentiva




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.