Podle listu Wall Street Journal indický výrobce získal úvěr tři miliardy dolarů na nákup obou automobilek a podpisu smlouvy tak už prakticky nic nebrání.
Podle listu by k němu mohlo dojít už v pondělí nebo úterý příští týden a definitivně by mohla být celá akvizice završena v druhém čtvrtletí - získat souhlas antimonopolních úřadů by totiž neměl být problém.
Zástupci Fordu označili indickou firmu už dříve za žhavého zájemce o odkup jeho značek luxusních vozů.
Podle informací deníku úvěr poskytly banky Citigroup a J. P. Morgan Chase. Samotná akvizice má firmu Tata přijít na dvě miliardy dolarů, další investice si však vyžádají koupené automobilky.
Výrobce terénních automobilů byl založen v roce 1948. V roce 1994 jej koupila firma BMW, která ovšem Land Rover prodala až za šest let konkurenčnímu Fordu. Ten jej začlenil do divize luxusních aut stejně jako Jaguar a Aston Martin. |
Dřívější oznámení Fordu, že by rád své divize prodal právě indické Tatě, vyvolalo u zaměstnanců velké obavy z propouštění, nahrazování pracovní síly indickými pracovníky a z přesunu výroby do Asie.
Uklidnit odboráře ve Velké Británii proto už dvakrát přijel ředitel Tata Motors Ravi Kant. Mimo jiné také slíbil, že se ani jedna z automobilek nebude "poindičťovat" a že i nadále budou odebírat motory a díly od společnosti Ford. Její výrobny ve Velké Británii totiž dodávají významnou část své produkce právě automobilkám Land Rover a Jaguar.
Ford už loni v rámci své restrukturalizace prodal divizi supersportovních vozů Aston Martin, kterou koupili britští soukromí investoři. Značku Volvo si ale firma stále nechává a zatím neuvažuje o jejím prodeji.
Koncern Ford koupil značku Jaguar v roce 1989 za 2,5 miliardy dolarů, Land Rover roku 2000 za 2,75 miliardy.
Firma vznikla ve Velké Británii roku 1922. Od šedesátých let se spojovala s dalšími britskými automobilkami, až skončila v náručí British Leyland. V roce 1989 ji koupil automobilový obr Ford. |