V prodejně Interspar v Prostějově inspektoři narazili v sekci moravských vín na lahev Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska. Ve většině provozoven byla do oběhu uváděna tuzemská vína. Inspekce tvrdí, že obě společnosti klamaly spotřebitele. Vinařský fond udělí firmě Bohemia Sekt pokutu 100 tisíc korun.
V Intersparu v Plzni pak inspektoři v normálním regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay, které na obale uvádělo, že jde o "akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská" a současně bylo na zadní straně láhve umístěno logo "Vína z Moravy".
Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu roku 2007 bylo na trh uvedeno přes 67 tisíc lahví (to je přes 50 tisíc litrů) tohoto klamavě značeného vína. Zástupce společnosti při kontrole uvedl, že firma již o problému ví z médií a že již sama přistoupila k sjednání nápravy.
Bohemia Sekt uznává svoji chybu ve vztahu k Vinařskému fondu, ale zásadně odmítá to, že klamala spotřebitele. "Vzhledem k obrovské poptávce po odrůdě Chardonnay, která v ČR už nebyla, jsme museli využít stejně kvalitní surovinu ze Slovenska, což je ale na lahvích jasně uvedeno," řekl ČTK marketingový ředitel Martin Fousek.
Podle něj pouze pochybení zaměstnance zavinilo, že nebyl na etiketě přelepen malý čtvereček "Vína z Moravy".
Interspar vinu odmítá. "Chybné označení vzniklo jednoznačně na straně našeho dodavatele. Ten měl garantovat dodání správně označených vín zařazených do této prodejní akce. Po zjištění nesrovnalostí jsme sjednali nápravu a vína neoprávněně zařazená jsme z této akce stáhli," uvedl ¨mluvčí Interpsaru Jan Vávra.