Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Interaktivních reklam přibývá. Věci chodce oslovují a vyvolávají iluze

  7:34
Reklamy, které vyvolávají iluzi skutečnosti, jsou na vzestupu. Přicházejí s nimi především velké firmy jako Coca-Cola, Heineken či Avon. V Česku zatím poutače, které mění realitu a zatahují diváka do děje, příliš vidět nebyly.

Loni společnosti Pepsi vylekala i pobavila některé obyvatele Londýna svou interaktivní autobusovou zastávkou. Vypadala úplně jako běžná zastávka, ale místo skla byla na jejím boku obrazovka, která přesně kopírovala město v pozadí. Jenomže v jednu chvíli na obloze prolétly talíře UFO, později se po chodníku procházel tygr nebo se kdosi vznášel ve výšce na hroznu barevných balonků. Reklama se objevila jako součást kampaně Pepsi Max pod názvem Unbelievable, v níž se firma snaží překvapovat lidi neuvěřitelnými jevy.

Podle Martina Charváta z agentury Konektor to byla první nebo jedna z prvních reklam, která takto využívala prostor na zastávkách. Další tvůrci se inspirovali a koncept napodobovali. Ukazuje se, že podobný hravý model reklamy je velmi úspěšný a díky rychlému rozvoji technologií podobných reklam bude přibývat.

Jejich podstatou pochopitelně není oslovit co nejvíce lidí na ulici. Interaktivní zastávka byla pro kolemjdoucí dočasným povyražením, mnohem důležitější je ale následné šíření po internetu. Ve zmíněném případě nasdílelo scénku se zastávkou s reakcemi překvapených Londýňanů přes sedm milionů lidí.

Kampaň na Pepsi je dobrým příkladem, že rozšířená realita může být i dobrým nástrojem podpory prodeje. V minulosti to předvedlo například Lego s kampaní „Digital box“, kde zákazník na prodejně proskenoval krabici se stavebnicí a na obrazovce se mu promítaly animované 3D modely, kde mohl produkt vidět 3D v akci a ze všech stran. Zákazníkům tak pomáhal rychleji se rozhodnout, co si koupit. A zapůsobil i na děti.

Ač to nevypadá, dobrý nápad může být nakonec také levnější než jiné způsoby reklamy. „Cena takových reklam je řádově nižší než televizní reklama,“ říká Miroslav Pomikal z agentury Young&Rubicam.

V našich končinách realizovala podobně interaktivní kampaň značka Avon na Slovensku. Jakmile prošla nějaká dívka kolem citylightu Avon, ozval se hlas, který ji pochválil, že jí to sluší a nabídl produkty Avon.

„Bylo to celé on-line. Na citylightu byla umístěna kamera, která snímala ulici a u mikrofonu byl připravený komentátor, který s ženami komunikoval,“ říká Pomikal.

Autor:
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...