Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Internet je reklamní fenomén i trpaslík

  17:16
Nejdynamičtěji rostoucím reklamním trhem bude v příštím roce internet. Příjmy reklamy mají vzrůst z letošních předpokládaných 105 milionů korun o 81 procent na 190 milionů korun. Letos má dosáhnout podíl internetové reklamy na všech reklamních výdajích 0,8 procenta, příští rok by to mělo být už 1,3 procenta. V letošním roce by měly reklamní výdaje inzerentů vyšplhat na částku 13,33 miliardy korun, zatímco v příštím roce 14,1 miliardy, tedy o 6 procent více. Údaje přinesla společnost IP Praha, od září ARBOmedia.net Praha.

V loňském roce zaplatili zadavatelé reklamy médiím a reklamním agenrurám 12,66 miliard korun.

Hlavním faktorem, který reklamní trh v loňském a letošním roce ovlivňoval, byla ekonomická recese. Hlavnímu, tedy televiznímu trhu, neprospělo ani loňské odloučení TV Nova od dodavatelské organizace ČNTS.

V letošním a příštím roce bude na příjmy z reklamy pozitivně působit pokračující ekonomické oživení a s tím spojené roustoucí výdaje domácností.

„K tomu přispěly i kampaně typu ‚Nakupujte, i když nemáte hotovost‘ a aktivita leasingových firem. To zvrátilo původně opatrné výhledy z počátku roku,“ vysvětluje generální ředitel ARBOmedia Michael Richter.

Do výsledků se příznivě promítly i letošní dvě významné sportovní akce - fotbalové mistrovství Evropy a letní olympijské hry, které podle Richtera navýšily reklamní balík řádově o desítky milionů.

Získat zákazníky se budou snažit zejména telelekomunikační společnosti, protože od 1. ledna bude liberalizován telekomunikační trh a své sítě FWA v pásmu 26 MHz spustí tři nové firmy.

U tištěných médií dochází podle ABROmedia ke koncentraci vydavatelů, na druhé straně se rozrůstá množství titulů, které jsou tak stále více zaměřeny na určitou cílovou skupinu čtenářů.

Specializace probíhá z toho důvodu, že klesá počet čtenářů připadajících na jedno číslo. „Patrná je také snaha dostat se blíž k cílovému publiku formou regionálních či tématických příloh,“ míní Regina Sehnalová z marketingu ARBOmedia.

„Oživení místních trhů a lokální reklamy by se mělo příznivě odrazit také v příjmech rádií. U tohoto média může být dynamika růstu hlavně v bohatších regionech větší něž v celonárodním měřítku,“ říká Sehnalová, podle níž by letos měly celkové výdaje do rádií vzrůst o 5,5 procenta na 960 milionů.

Až na několik výjimek, jako jsou například webové portály atlas.cz či centrum.cz, nejsou zatím příliš aktivní internetové společnosti, tentokráte v roli zadavatele reklamy.

Výraznější reklamní vlnu, která by Českou republiku přiblížila úrovni obvyklé v západní Evropě, lze čekat zřejmě až příští rok.

Autoři:

Pražské letiště zkracuje dobu parkování zdarma na 10 minut

  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur

4. května 2024  13:06

Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...

Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky

4. května 2024

Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...