Chybová hláška internetového bankovnictví Komerční banky z 18. června 2012

Chybová hláška internetového bankovnictví Komerční banky z 18. června 2012 | foto: zaslal čtenář, iDNES.cz

Internetbanking KB je stále přetížený, kompenzace budou individuální

  • 54
Klienti Komerční banky, kteří chtějí zaplatit své účty přes internet, musí mít už třetí den silné nervy. Internetové bankovnictví stále nezvládá nápor lidí snažících se přihlásit do systému. Banka tak nabídla zpracování platebních příkazů na přepážkách a případné škody bude kompenzovat lidem individuálně.

Komerční banka spustila v neděli novou verzi internetového bankovnictví. Od té doby mají lidé problém se do systému přihlásit.

"Od pondělního rána evidujeme pomalejší odezvy při komunikaci, případně dosažení limitu počtu přihlášených uživatelů," sdělila iDNES.cz mluvčí banky Monika Klucová. Systém podle ní momentálně obsluhuje o 80 procent více klientů než při běžném provozu. 

Počet přihlášených je limitován tak, aby aplikace byla stabilní a umožnila dokončit práci již přihlášeným klientům.

Co mají podle banky dělat lidé, kteří potřebují provést platbu okamžitě? "Pokud se klient z důvodu přetíženosti systému nemůže právě přihlásit, je možné se přihlásit později, nejlépe mimo špičku," říká mluvčí. Problémy jsou totiž podle banky nejčastější právě ve špičkách, tedy v pracovní dny mezi 8. a 16. hodinou. Mohou se vyskytovat ještě několik dní.

"V případě potřeby mohou klienti využít i širokou sít našich poboček s využitím cenového zvýhodnění. Cena platby je stejná jako v případě internetbankingu." dodává mluvčí.

Pokud by lidem vznikla škoda, například z důvodu nemožnosti zadat platební příkaz, je banka připravena takovouto stížnost "aktivně řešit na individuální bázi".

Problémy s nákupy na internetu

Podle informací iDNES.cz se navíc zpomalilo i fungování platební brány KB pro internetové nákupy. "Omezena je v tuto chvíli pouze služba MojePlatba, která přesměruje klienta k validaci platby do internetového bankovnictví," potvrzuje Klucová. Jako alternativu je podle ní možné na většině e-shopů použít platební karty.

Výpadky internetového bankovnictví nejsou u českých bank ojedinělé. V loňském roce postihly kromě Komerční banky i Českou spořitelnu, která pak klientům měsíční poplatek za využívání internetbankingu vrátila zpět.