Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Internetové obchody musí vracet zákazníkům i poštovné

  • 145
Internetové obchody musí při vracení zboží nově zákazníkům vracet i peníze za poštovné. Rozhodl o tom Evropský soudní dvůr. Obchodníky proto čeká přepisování obchodních smluv, aby nedostali pokutu od České obchodní inspekce.

"Podle nejnovějšího rozhodnutí Evropského soudního dvora jsou e-shopy povinny vracet vedle kupní ceny za zboží též poštovné a balné," řekl TV Nova právní poradce časopisu dTest Jan Votočka.

Zákazníkům ale stále zůstává povinnost zaplatit poštovné za odeslání zásilky zpátky prodejci.

Mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová televizi sdělila, že pokud internetové obchody rozhodnutí nebudou respektovat, může při kontrole ČOI takové jednání posoudit jako užití nekalých obchodních praktik a uložit za ně následně sankci.

Internetové obchody proto rychle mění své obchodní podmínky. Zboží takto vrací přibližně procento zákazníků. Pro obchody jsou to další výdaje, což se může promítnout v cenách.