ZÁSILKOVÉ FIRMY KONTROLUJE INSPEKCE
Poslední kontrola České obchodní inspekce, která se týkala zásilkových služeb, byla zaměřena na oblečení a proběhla na podzim. Nejhůř při ní dopadla Georgia's Collection. Prodávala zcela nevyhovující dámské sako. "Na celé ploše vykazovalo drobné lomy, pomačkání, prožehlené švové záložky a princesové švy," stálo v protokolu o kontrole. Navíc firma při zkušební reklamaci nedodržela zákonnou třicetidenní lhůtu k jejímu vyřízení a v katalogu mylně informovala o nákupních podmínkách. Magnet-Camif, Quelle a Neckermann zase špatně označovaly materiály, ze kterých byly vyrobeny jejich kalhoty a trička. Nebylo tedy jasné, jak by se měly prát nebo čistit. Inspekce zahájila se všemi čtyřmi kontrolovanými firmami správní řízení, které může skončit až několikamilionovými pokutami. Firmě Magnet-Camif navíc zakázala prodávat jeden model dámských kalhot.
jakub. turek@ mfdnes. cz
TEST
7 obchodů, v kterých jsme objednali sportovní bundy
4 z nich je doručily
3 vrátily peníze
1 vše zvádl do týdne
Zboží bez udání lze vrátit za určitých podmínek
- Komu: Zásilkové firmě, internetovému obchodu, firmě nabízející zboží po telefonu, rozhlase, televizi.
- Dokdy: Ze zákona je možné vrátit zboží do 14 dnů od jeho převzetí.
- Co nelze: Není možné vracet zboží upravené podle přání zákazníka, audio a videonahrávky a počítačové programy s porušeným originálním obalem, noviny a časopisy a dále zboží podléhající rychlé zkáze, opotřebení či zastarání.
-
Co musí uvádět prodejce: Písemně název firmy, adresu, IČO, bližší údaje o poskytovaném zboží či službách a jejich ceně včetně všech poplatků, údaje o právu odstoupit od uzavřené smlouvy, o záruce a reklamaci. Pokud tak neučiní, lze vrátit zboží do tří měsíců.
- Dokdy musí prodejce peníze doručit: Zákon nijak lhůtu neupřesňuje. Zatím není známa ani soudní praxe, a tak lze jen odhadnout, že přiměřená doba je nejvíce několik týdnů.