Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Internetových obchodů rychle přibývá

  16:22aktualizováno  16:22
P r a h a - Obchodníků, kteří jako jednu z cest, jak své zboží a služby nabídnout zákazníkům využívají internet, u nás raketovým tempem přibývá. Z celkového počtu 420 internetově aktivních prodejců, dotázaných výzkumnou agenturou GfK jich v loňském roce zahájilo elektronické obchodování 193 a jen za prvních pět letošních měsíců se jejich řady rozšířily o dalších 123 firem.

Tržby, které deseti největším maloobchodníkům v loňském roce internet přinesl, dosáhly podle GfK 86 milionů korun.

„Celkový objem prodeje zboží koncovým zákazníkům přes internet za rok 1999 odhadujeme na 300 milionů korun,“ řekl ředitel GfK Praha Michal Ševera.

Očekávání obchodníků pro letošek předpokládají více než dvojnásobné přírůstky a objem zboží a služeb prodaného po síti by tak měl překročit hranici 600 milionů korun.

Oprávněnost čekaného růstu potvrzuje i vyšší zájem uživatelů o internetové obchody.

„O využití této formy nákupu v příštích šesti měsících uvažuje téměř třetina uživatelů internetu, což je ve srovnání s koncem loňského roku skoro dvojnásobek,“ uvedl Ševera.

GfK uvádí, že v současné době používá internet alespoň jednou týdně 15,2 procenta české populace mezi 15 a 79 lety, tedy zhruba 1,2 milionu osob. Internetoví prodejci tak mohou usilovat asi o 350 tisíc potenciálních zákazníků.

I když v uplynulém půl roce převládal v uskutečněných nákupech zájem o zboží, ve výhledech na nadcházející období výrazně posilují služby. O pořízení nějaké služby projevilo zájem 57 procent užuivatelů, což představuje růst na trojnásobek.

„Po jisté době začnou služby převládat. Zaznamenaný skok způsobili obchodníci v oboru cestovního ruchu, kteří nabízejí jízdenky či letenky,“ vysvětlil Ševera.

Podle něj existují v současné době asi dvě tisícovky českých adres obchodů nabízejích zboží konečným spotřebitelům. „Z nich zhruba tisícovka je doopravdy plně funkčních a z nich přibližně polovina nám odpověděla,“ sdělil Ševera.

Součástí průzkumu byli vedle ryze vituálních firem i prodejci, kteří vedle internetu provozují rovněž „kamennou“ prodejnu. „Ti ale od tržeb získaných v tradiční síti obrat uskutečněný po internet oddělili,“ upřesnil Ševera.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.