Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

  17:54aktualizováno  17:54
Na linku mezi Milánem, Římem a Neapolí poprvé vyjel nový italský rychlovlak Frecciarossa 1000, který bude nejrychlejším vlakem Evropě. Zatím se bude postupně zajíždět. Jeho maximální rychlost teď bude dosahovat 300 kilometrů v hodině. Na konci roku by se měla zvýšit až na 360.

Frecciarossa 1000 zahájila provoz s šesticí souprav, které budou obstarávat celkem osm spojení denně. Z nich čtyři budou zajíždět do Turína a čtyři budou končit v milánské veletržní stanici Rho Fiera kvůli světové výstavě Expo 2015. Většina jich bude na jihu vyjíždět z Neapole. V září bude přidáno šest spojů.

První souprava, pojmenovaná po slavném italském sprinterovi Pietru Menneovi, absolvovala inaugurační jízdu s cestujícími 25. dubna. Na trase z Milána do Říma se s ní svezl italský prezident Sergio Mattarella, několik ministrů a další významní hosté.

Supervlak zvládne překonat téměř šestisetkilometrovou vzdálenost mezi Milánem a Římem za dvě hodiny a 15 minut, což je o 45 minut méně než dosavadní rychlovlaky. Italská státní železniční společnost Trenitalia chce těmito soupravami postupně nahradit všechny dosavadní rychlovlaky typu Frecciarossa (Rudý šíp). Slibuje si, že díky nim přetáhne zákazníky letecké společnosti Alitalia.

Od prosince by už italské dráhy měly mít k dispozici 22 nových vlaků se šesti vagony a 455 místy ve čtyřech různých třídách. Kompletní flotila 50 supervlaků by měla Itálii křižovat od prvních měsíců roku 2017. Frecciarossa 1000 může podle Trenitalia jezdit na jakékoli vysokorychlostní trati v Evropské unii.

Nový vlak vyrábí kompletně v Itálii firma AnsaldoBreda, kterou vlastní společnost Finmeccanica společně s kanadskou skupinou Bombardier. Dráhy do jeho vývoje a výroby investovaly 1,6 miliardy eur (téměř 44 miliard korun).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Stávka v Řecku. - Cestující odpočívá poté, co aténské letiště zrušilo její let
Probdělou noc na letišti může zahojit odškodné. Kdy je požadovat?

Šestnáct hodin strávených na italském letišti Lamezia Terme, den a půl zpožděné letadlo z egyptské Hurghady. Společnost Travel Service musela o víkendu řešit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.