Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Další úsek D1 opraví Skanska. Nejlevnější Italové opět neuspěli

  10:56aktualizováno  10:56
Úsek D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou opraví stavební společnost Skanska. Zakázku v hodnotě 452 milionů jí po soutěži přiřklo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V tom samém tendru neuspěla kvůli neúplnosti nabídky italská Serenissima Constructioni, která přitom nabízela výrazně nižší cenu.

Ředitelství silnic a dálnic soutěží o opravu tří úseků D1. Ilustrační foto. | foto: ŘSD

Nejnižší cenová nabídka italské společnosti Serenissima Constructioni tak opět neznamenala vítězství v soutěži o veřejnou zakázku. I když Italové nabízeli za opravu několikakilometrového úseku na Brněnsku cenu 321 milionů korun, byli ze soutěže vyřazeni.

Zakázku nakonec získala Skanska s nabídkou 452 milionů korun. I ta je o něco nižší než projektantská hodnota veřejné zakázky, která byla loni v srpnu stanovena na 494 milionů korun.

Pro Skansku je to v krátkém čase již druhá významná zakázka. Blízko má totiž i k vybudování úseku stejné dálnice mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, kde nabídla nejnižší cenu 2,7 miliardy (více čtěte zde).

Naopak italská firma byla už podruhé vyřazena pro administrativní nedostatky. Podobný osud ji potkal už při úterním vyhodnocení soutěže na úsek Hvězdonice – Ostředek. I tam přitom nabídla o 150 milionů korun nižší cenu než pozdější vítěz.

Italové se chtějí bránit

„Firma nepředložila přílohu soupisu prací stavby s názvem Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů, která je nedílnou součástí soupisu prací stavby,“ vysvětlil mluvčí zadavatele ŘSD Jan Rýdl s tím, že zbylých osm soutěžících tuto přílohu dodalo.

Italská firma ale považuje obě vyloučení za protiprávní a chce je napadnout. „Klient je připraven bránit se všemi prostředky, nechce, aby se z něj v Česku stal nějaký otloukánek,“ citovaly Hospodářské noviny právníka italské firmy Jiřího Wytrzense. Pokud opravdu dosud nepravomocné rozhodnutí zadavatele Italové napadnou, může se oprava dálnice výrazně zpozdit a nezapočala by na začátku aktuální stavební sezony.

Čeká se přitom ještě na zveřejnění výsledků na třetím - největším - soutěženém úseku. I mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nabídla Serenissima Constructioni o 180 milionů méně než druhý v pořadí (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Staré koženkové sedačky jsou stále běžným standardem v rychlíkových spojích...
Koženky mají zmizet z vlaků do dvou let. ČD slibují moderní soupravy

Staré vagony přezdívané „koženky“ postupně mizí z českých kolejí. Do roku 2019 by už na tratích měly přestat sloužit úplně, především pak mezi Prahou a...  celý článek

ilustrační snímek
Byt není hotel, volá sdružení nájemníků. Airbnb podle nich porušuje zákon

Sdružení nájemníků ČR (SON) vyzvalo ve čtvrtek vedení Prahy a dalších velkých měst v Česku, aby se začala zabývat ubytováním přes Airbnb. To podle spolku...  celý článek

K otevření své prodejny v irském městě Gorey si Lidl přizval místní hvězdu...
V obchodech chybí stovky prodavačů. Nahrazují je brigádníci a automaty

Krize s nedostatkem zaměstnanců v obchodech se s přicházejícím létem ještě prohlubuje. K pokladnám i na jiné provozní pozice se tak dostávají především...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.