Ředitelství silnic a dálnic soutěží o opravu tří úseků D1. Ilustrační foto.

Ředitelství silnic a dálnic soutěží o opravu tří úseků D1. Ilustrační foto. | foto: ŘSD

Další úsek D1 opraví Skanska. Nejlevnější Italové opět neuspěli

  • 171
Úsek D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou opraví stavební společnost Skanska. Zakázku v hodnotě 452 milionů jí po soutěži přiřklo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V tom samém tendru neuspěla kvůli neúplnosti nabídky italská Serenissima Constructioni, která přitom nabízela výrazně nižší cenu.

Nejnižší cenová nabídka italské společnosti Serenissima Constructioni tak opět neznamenala vítězství v soutěži o veřejnou zakázku. I když Italové nabízeli za opravu několikakilometrového úseku na Brněnsku cenu 321 milionů korun, byli ze soutěže vyřazeni.

Zakázku nakonec získala Skanska s nabídkou 452 milionů korun. I ta je o něco nižší než projektantská hodnota veřejné zakázky, která byla loni v srpnu stanovena na 494 milionů korun.

Pro Skansku je to v krátkém čase již druhá významná zakázka. Blízko má totiž i k vybudování úseku stejné dálnice mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, kde nabídla nejnižší cenu 2,7 miliardy (více čtěte zde).

Naopak italská firma byla už podruhé vyřazena pro administrativní nedostatky. Podobný osud ji potkal už při úterním vyhodnocení soutěže na úsek Hvězdonice – Ostředek. I tam přitom nabídla o 150 milionů korun nižší cenu než pozdější vítěz.

Italové se chtějí bránit

„Firma nepředložila přílohu soupisu prací stavby s názvem Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů, která je nedílnou součástí soupisu prací stavby,“ vysvětlil mluvčí zadavatele ŘSD Jan Rýdl s tím, že zbylých osm soutěžících tuto přílohu dodalo.

Italská firma ale považuje obě vyloučení za protiprávní a chce je napadnout. „Klient je připraven bránit se všemi prostředky, nechce, aby se z něj v Česku stal nějaký otloukánek,“ citovaly Hospodářské noviny právníka italské firmy Jiřího Wytrzense. Pokud opravdu dosud nepravomocné rozhodnutí zadavatele Italové napadnou, může se oprava dálnice výrazně zpozdit a nezapočala by na začátku aktuální stavební sezony.

Čeká se přitom ještě na zveřejnění výsledků na třetím - největším - soutěženém úseku. I mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nabídla Serenissima Constructioni o 180 milionů méně než druhý v pořadí (více čtěte zde).