"Ve smlouvě je už zakomponována možná opce na dalších sedm kusů, čímž by se dodávka dostala na úroveň asi jedné miliardy korun," uvedl mluvčí Škodovky Karel Samec. Italové chtějí začít využívat nové tramvaje v červnu roku 2006.
První tramvaje se znakem okřídleného šípu dorazí na Sardinii na jaře 2006. Technicky i designově vychází z prototypu představeného v prosinci 2003. Právě ten nyní jezdí v rámci testů v ulicích Plzně.
Tramvaj pro metropoli Sardinie je třicet metrů dlouhá a pojme až tři stovky cestujících. Vozy budou pětičlánkové a obousměrné - mají tedy stanoviště pro řidiče na obou stranách. Škodovácká vozidla vybavená klimatizací budou jezdit na trati blízko rozlehlých pískových pláží.
Italský zákazník je prvním odběratelem nových vozů Vektra z produkce Škody, podle zdrojů ze Škody je nyní v jednání zakázka pro další zahraniční zemi.
"Zcela jistě nám pomohla reference, kterou představuje kontrakt na dodávku dvaceti nízkopodlažních vozů pro Prahu. Bez ní bychom se neprosadili vůbec, nebo velmi komplikovaně," uvedl generální ředitel Škody Martin Roman.
Podle majitele a generální ředitele odběratelské firmy Fabiani Construzioni Vittoria Fabianiho si jeho firmy vybrala Škodu Dopravní technika po delším rozhodování.
"Mimo technicky prokázané kvality nám kontrakt s ní zaručuje případné pokračování v dalších dodávkách, protože úvodní sérii šesti vozů považujeme za první etapu našeho projektu," uvedl Fabiani.
Škoda Dopravní technika měla za rok 2003 tržby ve výši téměř dvou miliard korun. Čistý zisk přesahuje v několika posledních letech 100 milionů korun. Ke konci roku firma zaměstnávala 660 lidí. Škoda je členem skupiny Appian Group.
Plzeňská Škoda představila novou tramvaj Vektra. Je 32 metrů dlouhá a může vézt až 330 cestujících. (2. prosince 2003) |
Interiér tramvaje (2. prosince 2003) |
Plzeňská Škoda představila novou tramvaj Vektra. Je 32 metrů dlouhá a může vézt až 330 cestujících. (2. prosince 2003) |
Nová tramvaj Vektra z plzeňské Škody vyjela 2. prosince 2003 na předváděcí jízdu. |