Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Italové se brání proti tendru na opravu D1. Nezaplatili však kauci

  13:17aktualizováno  13:17
Italská společnost Serenissima Costruzioni podala ve středu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) námitky proti svému vyloučení z tendru na opravu dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Další tendr řešili Italové už i s antimonopolním úřadem. Ten ho ale pozastavil, protože firma nesložila kauci.

Kvůli zprovoznění části dálnice D1 a zakreslení vodorovného značení na 45. kilometru byla komunikace směrem na Prahu asi 15 minut zcela uzavřena (15.10.2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

ŘSD má nyní deset dní na to, aby se s námitkami Italů ohledně úseku  Ostrovačice -  Kývalka vypořádalo. Pokud ŘSD firmě nevyhoví, může se společnost obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Na antimonopolní úřad se přitom již zástupci italské společnosti obrátili v případě dalšího tendru na opravy dálnice D1, ze kterého byli vyloučeni - tentokrát mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. I tady ale narazili na další formalitu. Toto správní řízení totiž ve středu ÚOHS zastavil s tím, že mu ani po výzvě společnost nedoložila doklad o zaplacení kauce.

V případě úseku mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku hodnoticí komise ŘSD doporučila, aby na opravy vybrala stavební společnost Skanska s cenou 452 milionů korun. Nabídka italské firmy byla sice cenově výhodnější, společnost ale nepředložila přílohu C soupisu prací stavby. Všichni ostatní uchazeči tyto seznamy v nabídce doložili (více čtěte zde).

Oba uvedené případy se týkají oprav, se kterými chce ŘSD začít letos. Pokračovat budou také zpožděné stavby v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát 14 miliard korun. Stavba je rozdělena na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.