Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: František Vlček, MAFRA

Můj dům je tvůj dům. Mít šaty na míru znamená strávit týden u krejčího

  • 7
Koupit si oblek na míru je víc než jen výměna peněz za zboží, tvrdí tradiční krejčí. Podle nich je to zážitek. Věhlasná neapolská dílna dokonce nabízí zájemcům ubytování, aby byli po ruce na odzkoušení a zároveň strávili týden plně oddáni fascinujícímu světu tradiční krejčoviny.

S krejčím si promluvíte o svém stylu a o tom, na jakou příležitost je oblek určen. Vyberete si materiály a třeba i obrubu saka. Několikrát si šaty zkoušíte, abyste se ujistili, že perfektně sedí.

Pokud si necháte oblek ušít v jedné z nejlepších italských krejčovských rodin Casa Rubinacci z Neapole, můžete také strávit týden v jejich vile. Bude vás to celé stát 4 800 eur (130 tisíc korun), resp. 4 200 eur (113 500 Kč), pokud nejste z EU.

Cena je to nepochybně velmi vysoká. Ale ušití obleku, který vyhovuje všem požadavkům zákazníka, si může vyžádat i 60 hodin odborné práce. Krejčovské umění rodiny Rubinacciů se stalo uznávaným pro svá saka: nepodšitá, s vysokými průramky a měkkými rameny. Jsou ztělesněním neapolského stylu, který nosí například Lapo Elkann, dědic dynastie Fiat, který je pravidelně oceňován jako jeden z nejlépe oblékaných mužů na světě, píše server Quartz.

Historie podnikání v rodině Rubinacci sahá do 18. století, kdy její členové začali obchodovat s hedvábím. V roce 1932 vybudoval Genarro Rubinacci cosi jako pánský klub. Muži si tam chodili popovídat a koupit dobře šité obleky. A tak firma funguje v podstatě dodnes, i když zákazníci přijíždějí z mnohem vzdálenějších míst.

Asi 90 procent klientely jsou cizinci. Přijedou a ubytují se v jednom ze sedmi apartmánů, které všechny vyzdobil syn Genarra Rubinacciho — Mariano. Hostům mají k dispozici například svou kuchyň nebo televizi s plochou obrazovkou. Zmíněných 4 800 eur ale uhradíte, ať už v domě zůstanete, nebo ne. Platíte za produkt a značku.

„Klienti mohou přijet do Neapole a strávit s námi týden. Což znamená navštívit naše oblíbené restaurace a místa. My jim mezitím ušijeme oblek,“ řekl magazínu Forbes Luca Rubinacci, Genarrův vnuk a současná tvář firmy.

Týden je na ušití obleku skoro málo. Proto je pro krejčí výhodné, když se u nich zákazníci ubytují. Jsou tak rychle k dispozici pro případné zkoušení.