Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Izraelci uvařili biblické pivo. Takové, jaké mohl pít i Ježíš

  14:54aktualizováno  14:54
Malý jeruzalémský pivovar Herzl Brewery uvařil pivo, které má chutnat tak, jako v době Ježíše. Doušek nápoje možná pomůže vysvětlit, proč Bible upřednostňuje jako posvátný nápoj víno, uvedla agentura Reuters.

Většinu produkce, která je výsledkem šestiměsíčního experimentu, zkonzumoval majitel pivovaru Itai Gutman a jeho přátelé. | foto: Ronen ZvulunReuters

Pivovar navařil 20 litrů „biblického piva“. Použil na něj pšenici, o které genetici z univerzity v Tel Avivu tvrdí, že je to odrůda používaná ve Svaté zemi pro přípravu piva před dvěma tisíci lety. Pivo bylo vyrobeno z pěti kilogramů obilí darovaného univerzitou, a z dalších surovin, včetně chmele, kvasnic a vody. V chuti je cítit náznak medu a bobulí a má tři procent alkoholu.

Fotogalerie

Většinu produkce, která je výsledkem šestiměsíčního experimentu, zkonzumoval majitel pivovaru Itai Gutman a jeho přátelé. Zůstává jen jedna láhev a pivovar nemá v plánu vařit další.

„Byli jsme zvědaví, zda budeme schopni přijít s prvním ‚biblickým‘ pivem,“ říká Gutman, jehož oceňovaný pivovar v současnosti nabízí pět značek piva. „Opravdu to není taková chuť, jaká je nyní v kurzu.“ V biblických textech je často zmiňováno víno, Ježíš a jeho učedníci však zřejmě znali i pivo. Podle židovského muzea v Mnichově pivo přinesli starověcí Izraelité z Egypta.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zájem o přístroje BlackBerry upadá
BlackBerry se vrátila do černých čísel. Zisk má díky vyhranému sporu

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů USD (téměř 16 miliard Kč), zatímco před rokem hospodařil se...  celý článek

Rozšíření Panamského průplavu trvalo devět let (24. června 2016)
Z Číny do USA a zpět. Rozšířený Panamský průplav slaví výročí

Panamský průplav, který zajišťuje spojení Tichého a Atlantického oceánu, slouží námořní dopravě už téměř sto let. Kanálem se přepravovalo asi šest procent...  celý článek

Fearless Girl
Nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu

Stojí naproti zuřícímu býkovi na Wall Street. Malá socha dívky z bronzu dokázala velké věci. Na festivalu v Cannes jednoznačně porazila ostatní soutěžící o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.