Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jágr s dětmi v reklamě na Sazku porušil etiku, rozhodla rada

  12:07aktualizováno  12:40
Vánoční reklama loterijní firmy Sazka sázková kancelář, v níž si hokejista Jaromír Jágr v roli Santa Clause povídá s dětmi, porušila etický kodex. Rozhodla o tom arbitrážní komise Rady pro reklamu. Děti podle komise nemají v reklamě na loterie co dělat, ačkoliv konkrétní spot přímo k sázení nevybízí.

Komise tak vyhověla stížnosti konkurenční loterijní firmy Fortuna, která už dříve u Rady pro reklamu (RPR) napadla i jinou reklamu Sazky.

Rada pro reklamu

RPR je profesní nestátní neziskovou organizací, která nemůže udělovat finanční pokuty či jiné sankce. Rada vydává pouze rozhodnutí, která mají formu doporučení. Arbitrážní komise může rozhodnout, že dotyčná reklama je závadná například proto, že je klamavá, zavádějící nebo neetická, popřípadě že porušovala jiná pravidla pro reklamu.

Fortuně se nelíbilo, že Sazka využila k propagaci svého jména děti. To podle etického kodexu reklamy nesmí. Kodex totiž stanovuje, že propagace sázení nesmí být cílena na osoby mladší 18 let a že žádná postava vystupující v reklamě na loterie navíc nesmí vypadat jako osoba mladší 25 let a fakticky musí být starší 25 let.

Sazka se před radou hájila tím, že ve spotu k sázení přímo nevybízí, a tak kodex neporušuje. Komise se s tím ale neztotožnila.

"Rozhodnutí (vyhovět stížnosti Fortuny) přijala většina členů arbitrážní komise přesto, že reklama samotná k sázení nevybízí, a rozpor s kodexem tedy není přímý. Reklama na sázkové hry by však měla podléhat přísnějšímu režimu podobně jako reklama na alkohol nebo tabákové výrobky," stojí v rozhodnutí arbitrážní komise RPR.

Sazka se nakonec patrně s rozhodnutím rady smířila. Ve lhůtě sedmi dnů se proti němu totiž neodvolala.

Rada, která kromě slovního protestu nemá pravomoc udělovat svým členům za porušení kodexu pokuty, věří, že její rozhodnutí přispěje k tomu, aby děti příště v reklamách na loterie nevystupovaly. "Rozhodnutí ukázalo, že takovéto reklamy jsou za hranou etiky. Předpokládáme, že příště k tomuto excesu již nedojde," řekl iDNES.cz výkonný ředitel RPR Ladislav Šťastný.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Česku stoupla míra zadlužení za uplynulé čtvrtletí nejvíce ze zemí EU

Nejvýrazněji z členských zemí EU vzrostl podíl státního dluhu k HDP v České republice, a to o 3,1 procentního bodu na 39,9 procenta. Dál ale zůstává jeden z...  celý článek

Ilustrační snímek
Najíst se za stovku je už skoro nemožné. Restaurace prudce zdražily

Za vydatný oběd skládající se z kulajdy, svíčkové na smetaně, půllitru čepovaného ležáku, palačinky jako dezertu a turecké kávy na závěr hosté platili v...  celý článek

Sparťanský útočník David Lafata slaví gól.
Lafata prokopal cestu ostatním, šanci na vrácení daní mají stovky sportovců

Vítězství fotbalisty pražské Sparty Davida Lafaty nad finančním úřadem znamená výhru i pro nejméně stovky dalších sportovců, kteří podnikají jako živnostníci....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.