Večerka v barvách konceptu Můj obchod, který mezi maloobchodníky rozjíždí

Večerka v barvách konceptu Můj obchod, který mezi maloobchodníky rozjíždí společnost Makro. | foto: Makro

Jak bude vypadat síť večerek Makro? Nebude jen vietnamská, tvrdí firma

  • 237
Největší český velkoobchod s potravinami Makro začíná budovat franšízovou síť večerek pod názvem Můj obchod. Majitelům malých prodejen nabídne převlečení do oranžovo-zelených barev a výhodnější ceny. Makro ovšem odmítá, že by tento koncept primárně cílil na vietnamské obchodníky, kteří představují podstatnou část jeho klientů.

Pokud se obchodníci rozhodnou zapojit do sítě Můj obchod, přebarví jim Makro vývěsní štít oranžovou a zelenou barvou. Stejnou barvu budou mít i trička prodavačů a část regálů.

Prodejci pak budou moci využívat akční nabídky na vybrané zboží, které budou hromadně avizovány prostřednictvím letáků. Leták Můj obchod má platnost dva týdny a bude začínat vždy v pátek. Nabídne 15 převážně potravinových výrobků a bude distribuovaný přímo do poštovních schránek ve spádové oblasti daného obchodu.

Regál v barvách konceptu Můj obchod, který mezi maloobchodníky rozjíždí
Poutáky v barvách konceptu Můj obchod, který mezi maloobchodníky rozjíždí

Večerky budou muset pro připojení k síti splnit několik základních podmínek. "Obchod musí být naším zákazníkem, nabízet samoobslužný prodej, určitou šíři sortimentu, zachlazené prostory pro prodej uzenin, mléčných výrobků a v ideálním případě i pro prodej ovoce a zeleniny," řekla iDNES.cz ředitelka komunikace Makra Romana Nýdrle. Podmínkou číslo jedna pak podle ní bude dodržování hygienických norem.

"Pilotní obchody jsme otevřeli v červenci v Průhonicích a spolupráce funguje velice dobře, již nyní plánujeme rozšíření o dvanáct dalších obchodníků, do konce roku bychom rádi v Čechách takto podpořili celkem sto nezávislých maloobchodníků," říká jeden z autorů projektu Můj obchod Petr Soukup. V další vlně budou následovat obchody v Brně a v Ostravě.

Podle Romany Nýdrle zajistí Makro obchodníkům odbornou pomoc s vybavením a přestavbou, včetně proškolení personálu. Projekt Můj obchod již delší dobu běží v dalších zemích, kde společnost Makro působí. Nejbližší prodejny můžeme najít v Polsku a to pod názvem Odido.

Polovina bude vietnamská, Makro využije svého týmu

Časopis Forbes upozornil, že minimálně polovina převlečených obchodů bude patřit vietnamským obchodníkům. Ti se v rámci maloobchodníků podílejí na prodejích Makra téměř pětinou a během posledních let téměř ovládli český trh malých večerek. Vietnamští maloobchodníci jsou úspěšní díky dlouhé otevírací době, širokému sortimentu a příznivým cenám.

V tržnici Sapa na vás byznys čeká i na toaletě

Právě z toho důvodu Makro v loňském roce vytvořilo pozici "vedoucího zákaznického managementu Asie – Vietnam". Obsadil ji Vo Van Nam, který dosud pro společnost pracoval ve vietnamském Ho Či Minově městě.

Vo Van šéfuje dvacetičlennému týmu vietnamských konzultantů, který funguje jako spojka mezi rostoucí vietnamskou komunitou v Česku a řetězcem. Poradci aktivně vyhledávají vietnamské zákazníky v terénu a pro ty stávající připravují nabídkové katalogy včetně akčních nabídek ve formě e-mailů a SMS zpráv.