2. Česká spořitelna (5)
3. GE Capital Bank (2)
4. ČSOB IPB (1)
5. ČSOB (3)
V čem jsou banky horší a lepší
1. Komerční banka, vítěz hodnocení
- co je dobré: příjemné jednání pracovníků, dobrá znalost produktů, rychlost vyřízení služeb, dobrý servis pro movitější klientelu
- slabiny: velké rozdíly v kvalitě poboček, schopnost najít individuální řešení
2. Česká spořitelna, od loňska největší zlepšení ze všech bank
- co je dobré: více soukromí, přátelský přístup, viditelná ochota pomoci
- slabiny: dlouhá doba potřebná k otevření účtu a vydání karty, fronty, menší znalost konkurence
3. GE Capital Bank, o stupínek níž než loni
- co je dobré: rychlost služeb, produktové balíčky
- slabiny: vyšší poplatky, méně poboček, více administrativy při zakládání účtu
4. ČSOB IPB, největší zhoršení z pětice sledovaných bank
- co je dobré: rychlost služeb, odborný personál zejména v investičním bankovnictví
- slabiny: vybavení poboček, doba potřebná na založení účtu, schopnost pracovníků vysvětlit a poradit
5. ČSOB, největší rozdíl úrovně mezi pobočkami
- co je dobré: umístění poboček a jejich vybavení, soukromí, školený personál
- slabiny: velké rozdíly mezi pobočkami, nízká úroveň služeb, pasivní přístup pracovníků, nižší ochota pomoci
Poznámka: v závorce pořadí v loňském hodnocení, výzkum provedla společnosti Accenture v 31 pobočkách České spořitelny, 23 pobočkách Komerční banky, 21 pobočkách GE Capital Bank, 20 pobočkách ČSOB IPB, 9 pobočkách ČSOB a 6 pobočkách Živnostenské banky mezi 4. a 14. dubnem. Hodnotitelé se vydávali za běžné klienty a přicházeli do bank se stejným zadáním.