Jak postupovat...

A.
A. Při onemocnění V případě závažných ambulantních výkonů nebo hospitalizace vždy okamžitě kontaktujte asistenční společnost. Ta garantuje lékaři i dalším zdravotnickým zařízením proplacení nákladů spojených s poskytnutím potřebné zdravotní péče, případně s převozem pojištěného zpět do vlasti včetně odborného zdravotnického doprovodu. V akutních případech je možné se na lékaře obrátit přímo (úrazy, vysoké teploty). Pozor! V některých případech musí uhradit některé náklady sám pacient hotově či platební kartou a jsou mu proplaceny až po návratu pojišťovnou. Uschovejte proto originály lékařských nálezů, diagnóz, seznamů výkonů, účtů, případně originály druhopisů těchto dokladů (s potvrzením toho, kdo převzal originály a případně provedl úhradu nákladů). Ve vlastním zájmu by neměl pacient přistupovat na vyšetření či léčbu nesouvisející s jeho zdravotními problémy.

B. Když způsobíte škodu

V případě způsobené škody na zdraví nebo majetku cizí osobě je nutné, abyste si od poškozeného vyžádali čestné prohlášení o výši a rozsahu škody, v případě škody na zdraví rovněž doklad o rozsahu poškození a případné výši náhrady zdravotních nákladů

C. Při ztrátě a poškození zavazadel

Neprodleně oznamte škodu tomu, kdo za ztrátu (poškození) odpovídá (dopravci, uschovavateli), požadujte sepsání protokolu a uplatněte náhradu škody. V případě krádeže informujte policii a vyžadujte sepsání protokolu. Ten by měl obsahovat popis události, seznam zničených či odcizených věcí včetně vyčíslené škody. Pečlivě uschovejte všechny originály protokolů, dokladů a potvrzení o nákladech pro následné předání pojišťovně.