Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jak postupovat při reklamaci

  10:00aktualizováno  10:00
Jak máte postupovat při reklamaci v čistírně? Jaká máte práva? Jaké povinnosti má naopak čistírna? Kdy může vaši reklamaci odmítnout a kdy musí za "špatně" odvedenou práci zaplatit? Pokud se s čistírnou neshodnete, je poslední cestou soud?
Vždy si nechte od personálu vystavit zápis o reklamaci (reklamační protokol). V něm popište vadu a vyjádřete k ní svůj názor. Můžete ho personálu také nadiktovat. Protokol musí obě strany odsouhlasit a podepsat.

Jde-li ovadu vkvalitě provedení, to znamená odstranitelnou (například nedokonalé žehlení, skvrny), čistírna musí opravu provést ihned a na vlastní náklady.

Je-li závada neodstranitelná, existují dvě možnosti:

1. Čistírna ji posoudí jako vadu zaviněnou výrobcem. Pokud je výrobek ještě v záruční době, musíte nejprve uplatnit reklamaci v obchodě, kde byl zakoupen. Čistírna vám k tomu poskytne své odborné vyjádření. Není-li již v záruce, má čistírna jako zhotovitel podle občanského zákoníku za vadu odpovědnost a řeší ji dle svých možností (buďto uhradí škodu pojišťovna, nebo ji zaplatí sama čistírna).

2. Čistírna prokazatelně závadu sama zavinila, nese za ni zodpovědnost a musí vám poskytnout odškodné.

Zákon o ochraně spotřebitele a další právní předpisy najdete ve specializované sekci ZDE



Čistírna neodpovídá za vadu, která je charakterovou vlastností výrobku (např. nevhodně použitá koženka) a na niž vás při převzetí zakázky upozornila.

Zjevnou vadu (skvrny) musíte reklamovat ihned, skrytou vadu (mírné sražení) okamžitě po zjištění, nejpozději do tří měsíců.

Čistírna je povinna dát své vyjádření k reklamaci do třiceti dnů.

Neshodnete-li se sčistírnou na vyřešení reklamace, zajistěte si posudek soudního znalce.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vejce se signaturou BE, tedy Belgií coby zemí původu
Většina směsi z toxických vajec na Slovensku již byla použita

Většina z dodávek vaječné směsi s nadměrným obsahem nebezpečné látky fipronil, které v uplynulých týdnech skončily ve čtyřech bratislavských hotelech, byla již...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Druhé finálové utkání hokejové extraligy mezi Kometou a Zlínem (18. dubna)...
Podniky diskriminovaly nevidomé i fanoušky Komety, odhalila inspekce

Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí pět případů diskriminačního jednání v obchodech a restauracích. Inspektoři za to uložili tři pokuty v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.