Jak postupovat při reklamaci

Jak máte postupovat při reklamaci v čistírně? Jaká máte práva? Jaké povinnosti má naopak čistírna? Kdy může vaši reklamaci odmítnout a kdy musí za "špatně" odvedenou práci zaplatit? Pokud se s čistírnou neshodnete, je poslední cestou soud?
Vždy si nechte od personálu vystavit zápis o reklamaci (reklamační protokol). V něm popište vadu a vyjádřete k ní svůj názor. Můžete ho personálu také nadiktovat. Protokol musí obě strany odsouhlasit a podepsat.

Jde-li ovadu vkvalitě provedení, to znamená odstranitelnou (například nedokonalé žehlení, skvrny), čistírna musí opravu provést ihned a na vlastní náklady.

Je-li závada neodstranitelná, existují dvě možnosti:

1. Čistírna ji posoudí jako vadu zaviněnou výrobcem. Pokud je výrobek ještě v záruční době, musíte nejprve uplatnit reklamaci v obchodě, kde byl zakoupen. Čistírna vám k tomu poskytne své odborné vyjádření. Není-li již v záruce, má čistírna jako zhotovitel podle občanského zákoníku za vadu odpovědnost a řeší ji dle svých možností (buďto uhradí škodu pojišťovna, nebo ji zaplatí sama čistírna).

2. Čistírna prokazatelně závadu sama zavinila, nese za ni zodpovědnost a musí vám poskytnout odškodné.

Zákon o ochraně spotřebitele a další právní předpisy najdete ve specializované sekci ZDE



Čistírna neodpovídá za vadu, která je charakterovou vlastností výrobku (např. nevhodně použitá koženka) a na niž vás při převzetí zakázky upozornila.

Zjevnou vadu (skvrny) musíte reklamovat ihned, skrytou vadu (mírné sražení) okamžitě po zjištění, nejpozději do tří měsíců.

Čistírna je povinna dát své vyjádření k reklamaci do třiceti dnů.

Neshodnete-li se sčistírnou na vyřešení reklamace, zajistěte si posudek soudního znalce.