Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jak se vyhnout problémům

  10:29aktualizováno  10:29
Nevíte si v hypermarketu rady? Není vám jasné, co si k vám prodejce ještě může dovolit a co už nikoli? Přinášíme tipy, jak se stát rovnoprávným partnerem obchodníka.
Nevíte si v hypermarketu rady? Není vám jasné, co si k vám prodejce ještě může dovolit a co už nikoli? Přinášíme tipy, jak se stát rovnoprávným partnerem obchodníka.

1. Snažte se vždy cítit jako zákazník

Nenechte se obchodníky, a zvláště zaměstnaným personálem, vmanipulovat do pozice prosebníka, který je pouze povinen zaplatit a o nic dalšího se nestarat. Vy jste v obchodě zákazníkem, a proto vždycky vyžadujte perfektní služby a plný servis.

2. Naučte se znát svá práva

Ten, kdo ví, jaké zákony stojí na jeho straně a na co má právo, uspěje lépe. Pokud se ve spotřebitelské legislativě alespoň trochu orientujete, máte proti nepoctivým prodejcům v ruce mocnou zbraň. Jste-li přesvědčeni o svých nárocích, trvejte na nich.

3. Ignorujte neochotný personál

Obchod, v němž vás obsluhují nepříjemní, neprofesionální a neochotní zaměstnanci, si nezaslouží vaše peníze. I kdyby se vám zboží sebevíc líbilo, měli byste jít raději o dům dál, k někomu, kdo si bude vážit, že jste jeho klientem. Pokud by totiž došlo k potížím, neochotný personál k vám jistě nebude přehnaně vstřícný.

4. Žádejte pokaždé co nejvíce informací

Nikdy se nespokojte s větou: To si přečtete v návodu (který nakonec nebude ani Prodavač by vám měl vybrané zboží ze zákona předvést a podat vám o něm dostatek informací. U potravin hledejte alespoň datum spotřeby či minimální trvanlivosti.

5. Nenechte se nikdy ošidit

Účtovaná cena se musí vždycky shodovat s cenou, která je na regále či výrobku. Chtějí-li po vás u pokladny více, než kolik bylo napsáno na cenovce, braňte se. Je to podvodné jednání a žádný argument jej nemůže omluvit.

6. Nepodléhejte laciným trikům obchodníků

Akční ceny, totální slevy či letáky propagující nejlevnější ceny široko daleko jsou reklamním tahákem, který má přilákat zákazníky do obchodu. Není to láska prodejce ke klientům, na to je třeba myslet. Nevěřte jim proto slepě, ale raději při nákupu rozumně uvažujte.

7. Místo skandálu se snažte dohodnout

Dohoda je vždycky lepší než křik. Nelíbí-li se vám přístup prodávajícího či jste nechtěně způsobili v prodejně například škodu, vždy se snažte s majitelem nebo vedoucím dohodnout. Ušetříte si pozdější problémy a spoustu nervů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
V doplňku na podporu erekce našla inspekce látku, která je jen na předpis

Státní zemědělská a potravinářská inspekce našla v doplňku stravy pro podporu erekce s názvem MAXXES nepovolenou látku sildenafil, která může být pouze v...  celý článek

Ilustrační foto.
Na jihu Moravy vybíjí 65 tisíc slepic kvůli salmonele, Lidl stahuje vejce

Veterináři potvrdili bakterie salmonely v chovu nosnic v Pohořelicích na Brněnsku. Začali tam vybíjet zhruba 65 000 slepic. Chov patří firmě AG Maiwald se...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.