Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jak urazit bankéře? Zkuste se ho zeptat na plat

  8:37aktualizováno  8:37
Nejvyšší šéfové Komerční banky si letos před Vánocemi asi rozmyslí, zda mají jet poděkovat za přízeň Daliboru Dědkovi, majiteli jabloneckého Jablotronu, jež se před čtyřmi lety proslavil výrobou obřího mobilu pro seniory.

Majitel holdingu Jablotron Dalibor Dědek. | foto: MF DNES

Jeho firma sice v bance ročně ukládá miliony korun, vůči bankéřům však není zrovna nejvlídnější. Dědek, který z nuly vybudoval firmu s obratem přes miliardu korun, totiž patří k největším kritikům zadlužování českých domácností. A nebojí se ani opřít do "své" banky.

S odstupem času říká, že se u posledního zdvořilostního setkání s členem představenstva Komerční banky nechal unést až příliš. Nicméně za svými argumenty si stojí.

"Ptali se mě, co by pro mě jako klienta mohli udělat. Tak jsem jim řekl, že mi vadí jejich reklamy, které svádí lidi k zadlužování," říká Dědek, který hospodaří bez dluhů, a naopak do Komerční banky ukládá své volné peníze.

Podle Dědka patří život v minusu k hlavním důvodům současné ekonomické krize. "Žili jsme si nad poměry," říká a přirovnává byznys k přírodě. "Zvířata si ukládají zásoby podkožního tuku, aby mohla přežít horší časy. Ale firmy počítají jen s tím, že stále porostou," říká Dědek, jehož společnost má hodnotu přes dvě miliardy korun. Sám však stále jezdí ve Škodě Octavia, a i tu podle svých slov považuje za zbytečně luxusní.

Šéf jablonecké firmy tvrdí, že mu na rozdíl od jiných odvětví zadlužené domácnosti nijak nepomáhají. "Naše výrobky nepatří mezi ty, které lidi chtějí, aby si udělali radost, ale protože je potřebují," vysvětlil.

Dědkovi na tuzemských bankách vadí nejen reklamy na dluhy, ale i platy zaměstnanců. "Jak mám lidem vysvětlit, že berou u mě dvacet tisíc a v bance dvakrát tolik," rozčiluje se. Proto navrhl bankéři, ať si srovnají výplatní pásky. "To už nesl dost těžce. Prý mám socialistické smýšlení," dodal.

Jablotron u Komerční banky zůstal. "Banku jsem neměnil, jinak jsem s nimi spokojen," dodal. Komerční banka dokonce zapojila dceřinou společnost Jablotronu, výrobce známých "obřích" mobilů Jablocom, do své reklamy. V ní vystupuje také šéf Jablocomu Jiří Meloun.

Díky krizi se Jablotronu, který se specializuje na výrobu domovních alarmů, paradoxně daří. Majitelé domů se bojí častějších krádeží, a proto nakupují u Jablotronu, jehož výrobky jim nemovitosti pohlídají.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.