Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf evropského nebe. Klas z ŘLP oznámil kandidaturu na ředitele Eurocontrolu

  12:01aktualizováno  12:01
Provoz na evropském nebi může od příštího roku řídit poprvé v historii Čech. Jan Klas, současný generální ředitel Řízení letového provozu, je jedním z pěti kandidátů na post šéfa Eurocontrolu, tedy organizace, která zastřešuje provoz v evropském vzdušném prostoru.

Šéf Řízení letového provozu Jan Klas. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Klas oznámil svoji kandidaturu veřejně přes twitterový účet. Informaci potvrdil mluvčí Řízení letového provozu (ŘLP) Richard Klíma.

11.května 2017 v 12:59, příspěvek archivován: 12.května 2017 v 11:47

@ I am ready to launch transparent discussion regarding my Eurocontrol DG candidacy next week

Dosavadnímu generálnímu řediteli Eurocontrolu Franku Brennerovi z Německa končí mandát letos v prosinci. Zájem o jeho místo zatím projevili kromě Klase čtyři lidé. Irsko nominovalo Eamonna Brennana, Španělsko státní tajemnici ministra dopravy Carmen Librero, Francie ředitele DSNA (obdoba českého ŘLP) Maurice Georgese a Turecko Haydara Yalcina.

Klas má slušnou šanci zejména díky svým profesním zkušenostem, do karet mu však hrají i další aspekty. Vítězství tureckého kandidáta není příliš pravděpodobné vzhledem k vypjatým vztahům mezi EU a Tureckem. Se španělským řízením Eurocontrolu nemají ostatní státy příliš dobrou zkušenost z minulých let, kdy instituci vedl Španěl. Francie má zase zástupce v řadě jiných velkých organizací. I proto se mluví o tom, že je čas, aby v čele organizace stanul zástupce menší země.

Pro Klase mluví i fakt, že v Eurocontrolu působil i dříve před příchodem do ŘLP v roce 2007. Pracoval zde jako ředitel organizační jednotky odpovědné za rozvoj letových navigačních služeb. Dlouhodobě je zastáncem liberalizace navigačních služeb.

Eurocontrol má na starosti zajištění a další rozvoj bezpečného, kvalitního a včasného letového provozu v celoevropském měřítku. Hospodaří s rozpočtem přes 300 milionů eur a má 1 900 zaměstnanců.

Má mít na starost projekt jednotného evropského nebe, který by měl umožnit například přímější lety než dosud. „Případné zvolení českého zástupce do čela Eurocontrolu by pro členský stát bylo vysoce prestižní záležitostí. Je to podobné jako zvolení Petra Pavla do čela vojenského výboru NATO,“ popsal význam kandidatury mluvčí Klíma.

K výběru má dojít v červnu, na starost ho bude mít nejprve výběrová skupina šesti států, kteří nemohou mít svého kandidáta. Ta vybere kandidáty pro komisi slouženou z generálních ředitelů civilního letectví států Eurocontrolu, která pak vybere nejvhodnějšího kandidáta.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Airbus A321neo v barvách Wizz Air. Právě objednávka od maďarského dopravce...
Wizz Air couvá od minizavazadel, na palubu vezme zdarma i běžný kufr

Největší středoevropská letecká společnost Wizz Air ustupuje od své politiky zpoplatnění běžných příručních zavazadel na palubě.   celý článek

Londýnské letiště City má dráhu o délce 1500 metrů, proto sem mohou jen menší...
Jako MHD. Z Prahy startuje další linka do Londýna - na letiště bankéřů

Praha získá poprvé přímé spojení s londýnským letištěm City, které je využíváno pro svoji blízkost s finanční čtvrtí Canary Wharf. Nabídka spojů mezi Prahou a...  celý článek

Nakládání kontejneru na vlak.
Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.