Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Průlom: slovenské ministerstvo zaplatí Jančurovi pronájem dvou vlaků

  15:00aktualizováno  15:00
Ačkoli je poslední dobou Radim Jančura se slovenskými politiky stále častěji ve při, stane se jeho RegioJet prvním soukromým dopravcem, kterému tamní ministerstvo dopravy proplatí náklady na pořízení dalších vlaků. Ty potřebuje k tomu, aby odolal návalu cestujících po zavedení jízdného zdarma pro studenty a důchodce.

Vlaková souprava společnosti RegioJet. | foto: Martin Adamec, MAFRA

K neobvyklému kroku přistoupí podle slovenského Denníku N ministerstvo dopravy na trati mezi Komárnem a Bratislavou. Tamní trasa se totiž od všech ostatních spojů RegioJetu liší v tom, že na ní Jančurova firma provozuje dotované vlaky. Tím pádem mu ministerstvo dopravy proplácí nedávno zavedené stoprocentní slevy pro studenty a důchodce.

Právě díky nim stoupl počet cestujících na jihoslovenské trati přibližně o čtvrtinu a vlaky se začaly přeplňovat. Kapacitu ranních a odpoledních spojů tak začal RegioJet zdvojovat připojením dalších jednotek. Právě na jejich pronájem formou operativního leasingu mu má přispět slovenský stát. 

„Kvůli zkvalitnění dopravy na této trati jednáme se soukromým dopravcem o tom, že by mu stát proplácel pořizovací náklady dodatečných souprav,“ potvrdil mluvčí slovenského ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Zároveň ale odkázal na to, že tento mechanismus, tedy příspěvek v momentě, kdy výrazně stoupne počet cestujících, byl zanesen už v původní smlouvě, kterou s Jančurou na konci roku 2010 podepsalo ještě předchozí vedení ministerstva v čele s Jánem Figeľem z KDH.

Jak vysokou částku ministerstvo Jančurovi na pronájem dvou dieselových souprav od kanadsko-německého Bombardieru uvolní, bude podle Kóni zveřejněno až v srpnu. 

Jančura: Klid zbraní se nekoná

Vedle bezproblémové linky na Komárno, kde RegioJet jezdí už od března 2012, však Jančura se slovenskou politickou reprezentací řeší i spory.

Na začátku roku se přel s představiteli krajů o licenci na provozování autobusů mezi Bratislavou a Nitrou nebo už loni neúspěšně nabízel převzetí dotované rychlíkové dopravy od ZSSK.  

Českému podnikateli navíc vadí, že na rozdíl od národního dopravce ZSSK nemá jeho RegioJet nárok na proplácení studentských a seniorských slev na dálkové trati mezi Bratislavou a Košicemi, kde podniká na své riziko bez dotací. Kvůli tomu pro Denník N zdůraznil, že žádné usmíření s ministerstvem na obzoru není.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.