RADIM JANČURA ON-LINE Celý rozhovor najdete zde |
Jančura začínal se svým podnikáním ještě na škole. V roce 2005 se stal podnikatelem roku. Nyní prodává letenky, pobyty v zahraničí a vlastní devadesát autobusů.
"Nyní máme osmdesát žluťáků, do Vánoc přijde ještě zhruba deset kousků. Nová linka už bude jen do Českého Krumlova, další busy už jen na rozšiřování spojů, budete-li našim službám nakloněni," řekl v on-line rozhovoru.
Filozofií firmy je podle jeho slov poskytovat luxus pro každého. "Nedopustím, aby byl někdo levnější než Studenty Agency," říká. K nízkým cenám ale ještě dopomohly spory, které vede s konkurencí z Asiany. Ta srazila jízdenku dokonce na padesátikorunu. - více zde
V současnosti ale Jančura čím dál častěji mluví o železnici.
"V historii podnikání jsem prohrál jednou, a to v souboji s vlaky na trase Ostrava - Praha, když vláda zavedla mýto, které na této lince činilo 40 Kč na jízdenku!!! Proto chci vlak," vysvětlil v on-line rozhovoru pro iDNES.cz.
"Železnice má obrovskou budoucnost, jenže její jméno kazí ČD," dodal.
Jsou představy Radima Jančury o žlutých vlacích reálné?
Busy spolkla válka s Asianou
S železnicí má velké plány. Podle jeho představ vytvoří dopravní síť Student Agency. Pak bude jedna jízdenka stačit na cestu autobusem s přestupem na vlak.
Významné rozšíření autobusových spojení nechystá. Na jaře spustí linku do Českých Budějovic a Českého Krumlova. Další rozšíření se dá ale čekat, až svou flotilu ještě posílí. "Busy spolkla válka s Asianou..."
Vlak bude mít šest tříd
Jak bude konkrétně žlutý vlak vypadat, neprozradil. "Právě probíhá výběrové řízení... ale vězte, budou dokonalé," uvedl s příslibem, že trumfnou i pendolino. Rozhoduje se mezi firmami Stadler a Siemens. Vítěz by měl být znám do konce roku. - více zde
Konkurovat chce i cenou. "Bude to 300 Kč v 2. třídě, která bude nesrovnatelně kvalitnější než 1. třída pendolina," uvedl. Na pouhou "jedničku" a "dvojku" ale mohou cestující zapomenout.
"Náš vlak bude mít 6 tříd!!! Jednou z nich bude konfereční místnost s možností ‚promítání‘ na velkou obrazovku. Nejvyšší třída bude ‚Premium‘, sedadla budou téměř postele," líčí.
Ve vlacích chce nabídnout vše, co v autobuse, a ještě více. "Třeba kino, kupata pro neposlušné děti, aby ‚nerušily‘ ve velkoprostoru," líčí a chystá i zavedení internetu. "Kuřácké vozy neplánujeme, ač by to byl dobrý tah."
Občas se autobusem svezu
Jančura se pustil do podnikání ve čtvrtém ročníku. Nejprve nabízel au-pair pobyty, postupně přidával další služby, zejména prodej letenek. Autobusem se prý sám někdy sveze.
"Čas od času jezdím i busem a taky vlakem, abych nasál atmosféru a poznal potřeby cestujících. To zní sice lacině, ale pokud sám poznám psychologii cestujícího, poznám, co by si přál ve svém vlaku mít."