Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jančura pustí na koleje méně vlaků, než sliboval

  2:51aktualizováno  2:51
Společnost RegioJet, která od konce září konkuruje na trase mezi Prahou a Havířovem Českým drahám, navýší od 11. prosince počet vlaků méně, než původně slibovala. A to i přesto, že devět vlaků v každém směru je už uvedeno ve vytištěných jízdních řádech.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Student Agency

Nyní má dopravce v každém směru čtyři spoje, od prosince jich bude pět. Jeden z nich bude zajíždět až do Žiliny.

Které spoje nakonec nevyjedou, se však cestující spoléhající se na tištěný jízdní řád nedozvědí. V něm je uvedeno původně plánovaných devět párů spojů. "Je to nepříjemnost, ale je to odpovědnost dopravce. Vždy platí jízdní řád, který bude vyvěšený ve stanici," komentoval situaci Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která jízdní řády sestavuje. Cestující se tak musí spolehnout na informace z internetových stránek RegioJetu.

Firma vlastněná Radimem Jančurou se pro přiškrcení svých plánů rozhodla s ohledem na nastávající zimu, která je pro dopravce složitější z hlediska zajištění bezproblémového provozu.

"Rozhodli jsme se nakonec s ohledem na růst kvality servisu pro cestující a bezproblémový náběh nových spojů v zimě jít cestou postupného navýšení počtu spojů namísto skokové změny ze čtyř na devět párů," vysvětlil krok mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Na devět párů se má firma dostat do konce prvního čtvrtletí příštího roku. Vedle RegioJetu však posílí spojení do Žiliny i České dráhy. Ty na tuto trasu nasadí pendolino.

České dráhy nemají jízdenky zas o tolik dražší

Konkurence by měla vést i ke zlevnění jízdenek na této trati, podobně jako se to stalo mezi Prahou a Ostravou. RegioJet už teď slibuje jízdenky až o 300 korun levnější, akční cena začíná na 390 korunách.

České dráhy ale nejsou zatím o tolik dražší: nejlevnější jízdenka SporoTiket vychází na 402 korun, při nákupu přes internet pak web drah nabízí lístky zhruba o dvacetikorunu dražší.

Nezavedení čtyř párů vlaků by přitom podle původních plánů SŽDC mohlo RegioJet vyjít draho. Například České dráhy a Leo Express už mají ve smlouvě, že mají platit poplatky za dopravní cestu i v případě, že budou mít objednané místo na trati, ale nepojedou.

"RegioJet ještě tento dodatek nemá podepsaný, takže nemusí nic platit," uvedl Halla. SŽDC chce takovou praxí zabránit spekulativnímu zabírání místa na železnici. Podle Hally ale může nevyužitou kapacitu RegioJetu zabrat jakýkoliv jiný dopravce, pokud bude mít zájem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.